Biografia de Mons. Sergi Gordo Rodríguez

Va néixer a Barcelona el 23 de març de 1967. Als 14 anys va ingressar al seminari menor. Va passar després al seminari major, on va cursar els estudis eclesiàstics de Filosofia i Teologia. Va obtenir el batxiller en Teologia a la Facultat de Teologia de Catalunya. Va ser ordenat sacerdot el 14 de juny de 1992. És llicenciat en Filosofia per la Universitat Ramon Llull de Barcelona (1994), on també va cursar el bienni de doctorat en Filosofia. De 2001 a 2004 va ampliar estudis en Llengua i Filosofia a Munic.

El seu ministeri sacerdotal l’ha desenvolupat a la diòcesi de Barcelona, ​​on ha exercit els següents càrrecs: adscrit de les esglésies de Santa Maria i de la Santíssima Trinitat de Vilafranca del Penedès i formador del seminari menor diocesà (1992-2001); col·laborador de la delegació episcopal per a la Vida Consagrada, com a encarregat de les relacions amb els Instituts Seculars (1997-2005); i professor de la Facultat eclesiàstica de Filosofia i del curs propedèutic del seminari conciliar (1998-2017). En el moment de la seva ordenació episcopal era canceller de la cúria i secretari general de l’arquebisbat de Barcelona i secretari de la Província Eclesiàstica de Barcelona (des de 2004); canonge i membre del consell presbiteral, del col·legi de consultors i del consell pastoral diocesà (des de 2009); consiliari diocesà del Moviment de Professionals Catòlics de Barcelona (des de 2011) i membre del Patronat de la Fundació per a la construcció de la Basílica de la Sagrada Família (des 2017).

El 19 de juny de 2017 es va fer públic el seu nomenament com a bisbe auxiliar de Barcelona.