Pàgina d'inici > Notes de premsa

14 juliol, 2011 -
Església de Barcelona

[Nota informativa]

El Dr. Lluís Martínez Sistach ha estat invitat a visitar l’Església d’Ucraïna per Mons. Sviatoslav Shevchuk, arquebisbe major de Kiev i successor del cardenal Lumbomyr Husar. El cardenal farà aquesta visita a Ucraïna entre els dies 15 i 19 de juliol.

L’arquebisbe major de Kiev li ha formulat aquesta invitació per les atencions i el suport pastoral que el cardenal de Barcelona ha donat els darrers anys als membres i els preveres de la comunitat grecocatòlica d’Ucraïna que resideixen a Barcelona i als seminaristes d’aquesta comunitat que es preparen per a l’ordenació en el Seminari Conciliar de Barcelona.

La invitació de l’arquebisbe de Kiev respon –com diu en una carta al cardenal de Barcelona- al desig que el Dr. Martínez Sistach “pugui conèixer de prop la nostra Església i el nostre país i pugui apreciar in situ el caminar d’aquesta Església, perseguida durant molts anys i que ara cerca de fer-ho amb noves perspectives. L’ocasió serà propícia per establir unes relacions de fraternitat més fortes que puguin repercutir en un intercanvi fructuós de dons, enriquidor per a les dues Esglésies”.

El Sr. Cardenal de Barcelona té previst arribar a la ciutat de L’viv, seu històrica del cristianisme al país, demà divendres a la tarda, on serà hoste de l’arquebisbe de la ciutat, Mons. Meczyslaw Mokrzycky. Durant la tarda de demà visitarà la catedral de Sant Jordi, la Facultat de Filosofia i Teologia de la Universitat Catòlica d’Ucraïna i el seminari de la diòcesi. També farà una visita al centre històric de la ciutat.

El dissabte 16 de juliol celebrarà la missa a la catedral de L’viv i després marxarà cap al santuari marià de Zarvanytsja, situat a l’oest del país, on cada mes de juliol hi ha un gran pelegrinatge de fidels. Allí residirà a la casa per a l’acolliment dels pelegrins i, després de pregar davant la sagrada imatge de la Mare de Déu, es reunirà amb grups de joves i presidirà la celebració vespertina i la processó mariana.

El diumenge dia 17 de juliol al matí presidirà una eucaristia en aquest santuari i parlarà als pelegrins. Durant la tarda continuarà el viatge a Kiev, la capital del país. La jornada del proper dilluns estarà dedicada a visitar diverses institucions religioses de Kiev, mentre que el dimarts dia 19 de juliol mantindrà una trobada amb el cardenal Lumbomyr Husar, arquebisbe emèrit de Kiev, i retornarà a Barcelona.

Acompanyaran el cardenal de Barcelona en aquest viatge Mn. Josep M. Turull, rector del Seminari Diocesà de Barcelona, Mn. Josep Casanova i Martorella, fundador de la Comunitat Ucraïnesa de Barcelona, el Dr. Héctor Raúl Zimmer, rector de la parròquia de Santa Mònica, de la Comunitat Ucraïnesa a Barcelona, i el diaca mossèn Roman Shymon.

Barcelona, 14 de juliol de 2011