Pàgina d'inici > Notes de premsa

Ponència del Sr. Cardenal al Congrés sobre “La Setmana Santa, expressió de fe”

28 febrer, 2011 -
Església de Barcelona

NOTA DE PREMSA

El cardenal Martínez Sistach ha participat en el V Congrés Català de Congregacions, Confraries i Germandats

L’arquebisbe de Barcelona ha presentat la ponència principal del Congrés sobre “La Setmana Santa, expressió de fe”

Del 25 al 27 de febrer s’ha celebrat a Mataró el Vè Congrés Català de Congregacions, Confraries i Germandats de Setmana Santa, amb el tema “Setmana Santa, expressió de fe”, en el qual ha participat el cardenal de Barcelona, Dr. Lluís Martínez Sistach, que ha presentat una ponència sobre el tema de la trobada.

El congrés, organitzat per la Comissió Setmana Santa de Mataró, s’inicià el passat divendres al Teatre Monumental de la capital del Maresme, amb l’acte inaugural i els parlaments de les autoritats presents. Després, Manuel Zamora i Josep-Ignasi Boada varen presentar una ponència sobre “Origen i evolució dels congressos” i es va presentar el cartell de la propera Setmana Santa. La primera jornada es va cloure amb un concert solidari de les bandes de les Germandats de la ciutat, tota la recaptació es va destinar a la Càritas Interparroquial de Mataró.

La jornada del passat dissabte s’inicià amb la celebració de la santa missa a la parròquia de Sant Josep. Posteriorment, a la seu del congrés, el cardenal Martínez Sistach presentà la ponència central del congrés titulada “Les confraries al servei de l’evangelització”, de 17 folis en què, entre altres, tractà aquests punts: actualitat i urgència de l’evangelització, tots estem cridats a evangelitzar, evangelitzar és la finalitat bàsica de totes les confraries, espiritualitat dels confrares, la seva participació en la pastoral diocesana i en la pastoral parroquial, les confraries com a casa i escola de comunió i les confraries davant la crisi econòmica. “En els moments que vivim sofrint les greus conseqüències de la crisis econòmica, amb més de quatre milions d’aturats, ens cal intensificar la nostra solidaritat i compartir el que tenim. Per això penso que les confraries estan cridades a fer-ho entre els seus membres més necessitats i envers els altres”, va dir el cardenal.

La segona ponència del congrés va estar a càrrec del Dr. Jaume Aymar, director de Catalunya Cristiana i Ràdio Estel, a la qual seguí la presentació de les conclusions del “IV Congreso Nacional de Mujeres Cofrades Costaleras 2011”. La jornada va incloure diverses visites culturals i una desfilada dels “Armats de Mataró” pel centre de la ciutat i un concert de música sacra d’autors mataronins a la basílica de Santa Maria, a càrrec de la Coral Arquitectura i l’Orquestra de la Universitat Politècnica de Catalunya.

La jornada d’ahir diumenge es va iniciar amb la missa a la mil·lenària basílica de Santa Maria, celebrada pel cardenal Martínez Sistach, que també pronuncià l’homilia, en què va dir que “La Paraula de Déu que hem escoltat omple el nostre cor de confiança, d’agraïment i de pau, així com de generositat per servir només el nostre amo del cel, el Senyor Jesús que per nosaltres ha donat la seva vida passant per la passió, el sofriment, la humiliació, la soledat i la mort en creu, tal com vosaltres, benvolguts germans i germanes, membres de les nostres estimades confraries, germandats i congregacions de Setmana Santa teniu molt dintre del vostre cor i amb amor i devoció acompanyeu Jesús en aquells misteris de la Setmana Santa”.

Durant el congrés es varen presentar diverses comunicacions i es va celebrar una taula rodona “Joventut, rol i problemàtiques actuals”, sobre la participació dels joves en aquestes associacions religioses.

Barcelona, 28 de febrer de 2011