Pàgina d'inici > Notes de premsa

15 desembre, 2010 -
Església de Barcelona

NOTA DE PREMSA

En aquest document demana una reflexió a tota la diòcesi sobre els missatges que ens ha deixat Benet XVI i que inspiraran l’acció pastoral dels propers anys

“Us escric aquestes reflexions amb el cor ple d’alegria per aquest importantíssim esdeveniment que hem viscut, com no dubto que també vosaltres, estimats diocesans, l’experimenteu”. Així comença  l’exhortació pastoral que, amb data 8 de desembre, festa de la Immaculada Concepció, el cardenal Lluís Martínez Sistach ha publicat i en la qual reflexiona sobre els missatges que ens ha deixat Benet XVI i que ens ajudaran molt per orientar l’acció pastoral de l’arquebisbat en els propers anys.

El document, té quinze folis d’extensió i es titula “Preparem amb el Papa els camins del Senyor”. El document és una presentació de les principals orientacions donades pel Sant Pare en el seu recent viatge apostòlic a Barcelona i Santiago de Compostel·la i acaba proposant unes pautes per a la reflexió personal o comunitària dels diocesans sobre les orientacions proposades pel Sant Pare en aquest viatge.

El document inclou aquests apartats: Caminem a la llum del Senyor; El nostre agraïment al Sant Pare; Déu, amic de l’home, amic de la vida; La glòria de Déu i la glòria de l’home; Un espai de fe, de bellesa i d’esperança; La missió de l’Església és transparentar el Crist; L’evangelització amb la vida i les paraules; La família de Nazaret i les famílies cristianes; La solidaritat, afectiva i efectiva,amb els petits i els pobres; Dos objectius: l’evangelització dels joves i les vocacions.

L’exhortació pastoral, que se situa en l’espiritualitat pròpia de l’inici d’un nou any litúrgic, acaba amb una invitació a la pregària. “En sintonia amb l’esperit d’Advent –escriu el cardenal de Barcelona-, acabo aquesta exhortació amb una invitació a la pregària, amb l’esperança que és possible viure la il·lusió de la fe i revitalitzar la nostra identitat cristiana. La pregària va tenir un especial protagonisme en la preparació de la visita apostòlica de Benet XVI a la nostra diòcesi. Procurem també que la pregària sigui present en aquesta etapa de reflexió sobre els ensenyaments del Papa per a portar-los a la pràctica i obtenir, d’aquesta manera, els fruits espirituals, pastorals i socials desitjats i que podem esperar”.

L’Arquebisbat de Barcelona, com a eina de treball per afavorir aquesta reflexió de tota la diòcesi, ha editat un quadern amb totes les intervencions del Sant Pare en la seva darrera estada entre nosaltres. Aquest quadern, titulat “Visita apostòlica de Benet XVI a Santiago i Barcelona” té 40 pàgines i es pot demanar a la Secretaria General de l’Arquebisbat de Barcelona.

L’Arquebisbat també prepara una edició, en català i en castellà, en un sol opuscle, d’aquesta exhortació pastoral del Cardenal Martínez Sistach. Aquesta exhortació pastoral, a partir d’avui, també es pot consultar a la pàgina web de l’Arquebisbat de Barcelona: www.arqbcn.cat

Com ja s’ha divulgat àmpliament, l’’Arquebisbat de Barcelona promou una missa a la Sagrada Família en acció de gràcies per la visita del Sant Pare, per la família i per la vida  La celebració tindrà lloc el proper dissabte dia 18 de desembre, a les cinc de la tarda. Es convoca de manera especial els matrimonis i les famílies.

Presidirà l’eucaristia el cardenal Martínez Sistach, que també predicarà l’homilia. Tots són invitats a aquesta celebració i per això es podrà accedir lliurement a la basílica fins a completar el seu aforament.

Barcelona, 15 de desembre de 2010