Pàgina d'inici > Notes de premsa

Acte de cloenda del procés diocesà per a la beatificació de 16 presumptes màrtirs

26 novembre, 2010 -
Església de Barcelona

NOTA DE PREMSA

Avui divendres, 26 de novembre, a la sala noble del Palau Episcopal de Barcelona, s’ha celebrat l’acte de clausura del procés diocesà per a la beatificació de 16 presumptes màrtirs.

En aquesta causa hi ha 16 persones: nou religiosos de la congregació de Sant Pere ad Vincula, 3 laics col·laboradors d’aquesta congregació que varen acollir a les seves vivendes els religiosos durant la persecució dels anys 1936-1939. També hi ha inclosa en aquesta causa una religiosa de les Germanes Franciscanes dels Sagrats Cors i 3 religioses de les Germanes Caputxines de la Mare del Diví Pastor.

Han presidit l’acte de clausura el cardenal arquebisbe de Barcelona, Dr. Lluís Martínez Sistach, acompanyat dels membres del tribunal que han instruït la causa durant els darrers 3 anys. Els membres d’aquest tribunal són: Mn. Joan Benito Tolsau, com a jutge delegat; Mn. Alberto Sols Lucia, com a promotor de justícia; Mn. Jose Luis Muñoz Garcia, com a notari, i Mn. Joan Grau Pujol, com a notari adjunt.

Han assistit a l’acte unes 200 persones. Després d’haver-se realitzat tots els tràmits prescrits, han pronunciat unes paraules el P. Benjamín García Paíno, superior general de la congregació de Sant Pere ad Vincula; la germana Sagrario del Campo Herrero, superiora general de les Franciscanes dels Sagrats Cors i Belkis Roman, superiora general de les Caputxines de la Mare del Diví Pastor.

Ha pronunciat unes paraules finals el cardenal Lluís Martínez Sistach remarcant que l’any 2010 ha estat especialment un any de gràcia per l’arquebisbat de Barcelona i ha recordat les beatificacions del Dr. Samsó i del P. Josep Tous, i també l’esdeveniment de la recent visita del Sant Pare que ha estat per a Benet XVI un “record inesborrable”.

Han quedat responsabilitzats de portar les caixes del procés, que té 5.190 pàgines, a Roma, el postulador, P. Benjamín García Paíno i dues vicepostuladores que són: Maria de los Angeles Maeso Escudero, de les Franciscanes dels Sagrats Cors i Purificación Robledo Zorrilla, de les Caputxines de la Mare del Diví Pastor.

Barcelona, 26 de novembre de 2010

NOTA DE PREMSA

Clausura del procés diocesà per a la beatificació de presumptes màrtirs

El proper divendres, 26 de novembre, a les 4.30 hores de la tarda, al saló noble del Palau Episcopal (c. del Bisbe, 5), tindrà lloc l’acte de cloenda del procés diocesà per a la beatificació d’un grup de presumptes màrtirs que varen donar la seva vida per Crist en la persecució religiosa dels anys 1936-1939.

Presidirà l’acte el Dr. Lluís Martínez Sistach, cardenal arquebisbe de Barcelona, acompanyat dels membres del tribunal format per a aquesta causa: Mn. Joan Benito Tolsau, com a jutge delegat; Mn. Alberto Sols Lucia, com a promotor de justícia; Mn. José Luis Muñoz García, com a notari, i Mn. Joan Grau Pujol, com a notari adjunt. El postulador d’aquesta causa és el P. Benjamín Paino García, de la congregació de Sant Pere ad Vincula, les dues vicepostuladores són dues religioses, la germana Maria Àngels Maeso Escudero, de les Germanes Franciscanes dels Sagrats Corts, i la germana Purificació Robledo Zorilla, de les Germanes Caputxines de la Mare del Diví Pastor.

La causa porta aquest títol general “Causa de canonització dels servents de Déu P. Teodoro Illera del Olmo  i 15 companys i companyes màrtirs”.

Donem el nom de les 16 persones incloses en aquesta causa:

Nou religiosos de la congregació de Sant Pere ad Vincula que son els religiosos:

P. Teodoro (Cirilo) Illera del Olmo.
Hno. Joaquín (Jacinto) Gómez Peña.
Hno. José (Máximo) Franco Ruiz.
Hno. Bernardo (Emilio) Puente González.
Hno. Ángel de la Iglesia Ociña.
Hno. Joaquín Puente González.
Hno. Estanislao (Ismael) Tajadura Marzo.
Hno. Ricardo (Albino) Guerra Villaizán.
Hno. Acacio (Acacio María) Calleja Santamaría

Els tres laics col·laboradors de la congregació eren:

Sr. Gregorio Díez y la Sra. Camila Diez, que eren germans.
Sr. Eliseo Moravillo.

Una religiosa de les Germanes Franciscanes dels Sagrats Cors:

Germana Carlota de la Visitació (Baudelia Luque Belloso)

Tres religioses de les Germanes Caputxines de la Mare del Diví Pastor:

Hna. Andrea (Ramona) Solans Ballesté.
Hna. María Auxilio (Josefa) Noguera Manubens.
Hna. Patrocinio (María) Vilanova Alsina.

Barcelona, 24 de novembre de 2010