Carta dominical | «Sigues valent, la missió t’espera»

Celebrem avui la Jornada Mundial de les Missions (DOMUND). Enguany el seu lema ens diu: «Sigues valent, la missió t’espera». En aquesta data tan missionera, el papa Francesc ens exhorta a reprendre l’audàcia de l’Evangeli. Ens convida a tenir coratge i valentia per sortir de nosaltres mateixos, per resistir la temptació de la incredulitat, per desgastar-nos pels altres i pel Regne, per somiar d’arribar a qualsevol racó del món.

Molts homes i dones de la nostra Església diocesana treballen com a missioners als diferents continents: Amèrica Llatina, Àfrica, Àsia… Els recordem amb gran afecte i admiració, ells han optat per viure l’Evangeli en tota la seva radicalitat. Demanem al Senyor que els enforteixi en aquesta preciosa tasca, en què, certament, no els falten fatigues, disgustos i, fins i tot, persecució. Però, malgrat això, perseveren amb goig en la missió que se’ls ha encomanat per mitjà de l’Església.

Els cristians som cridats a no cedir a la por, perquè Jesucrist és contínuament amb nosaltres. Per què ens hauríem de deixar dominar per la por? Amb Jesús podem arribar a ser capaços de superar les pors que amenacen la nostra missió. Jesucrist és el Senyor, el Senyor dels senyors. La nostra fe en Jesús, quan és veritable, ens allibera de totes les pors i de la vergonya. Qui hi ha més gran, més poderós, més fort, més important que Ell? Ell és Déu, és el Creador! És el Senyor.

I no només no cedim a la por, sinó que Jesús ens fa ser valents. Ell ens ajuda a actuar, a fer un pas endavant, a parlar, a donar a conèixer aquell que ens allibera constantment perquè puguem viure en l’amor als altres i a un mateix. Som cridats a convidar els qui ens envolten a una trobada personal amb Jesús, perquè puguin compartir la nostra experiència. La nostra fe és per compartir-la. La fe augmenta quan es comparteix. Els missioners som també tots els qui compartim la fe, perquè la fe ens dona vida.

Els missioners són molt valents, els més valents. Es fien de Jesús totalment i ho deixen tot per anunciar-lo i portar a tothom la seva paraula, la seva vida, la seva salvació. I això ho fan imitant sempre Jesús, que va viure fent el bé a tothom: guarint els malalts, consolant els tristos, donant de menjar als famolencs, ensenyant els qui no saben…

Els missioners tenen clar que no estan sols. Tots els qui formem part de l’Església estem units a ells en la seva missió i la compartim. Ens unim a ells amb la pregària. Cal que preguem molt per ells.

Però ells també necessiten la nostra col·laboració personal, material i econòmica. La nostra ajuda és imprescindible. Contribuïm-hi també, si us plau, amb les col·lectes que, amb motiu del DOMUND, es faran a les parròquies, perquè puguin evangelitzar i realitzar obres importants als països que més ho necessiten.

Us convido a fer un pas més. Seria preciós que cada parròquia de la nostra diòcesi apadrinés un dels nostres missioners i missioneres. És tant fàcil com decidir-vos-hi i posar-vos en contacte amb la nostra Delegació Diocesana de Missions (ddmissions5112@arqbcn.cat o 93 270 10 14).

Donem gràcies al Pare per tot el que fan. La seva missió ens alegra i ens anima també en la nostra fe.

† Cardenal Joan Josep Omella
Arquebisbe de Barcelona

Escolta la glossa dominical en la veu del cardenal arquebisbe de Barcelona.