Carta dominical | És l'hora del teu compromís

Celebrem avui la Jornada del DOMUND. En aquesta data tan missionera, el papa Francesc ens convida a tots els cristians a viure el nostre compromís de batejats amb més generositat. Ens diu: “Tots estem convidats a sortir, com a deixebles missioners, oferint cadascú els seus propis talents, la creativitat, la saviesa i experiència a portar el missatge de la tendresa i de la compassió de Déu a tota la família humana”. (Missatge del Sant Pare, Jornada Mundial de les Missions 2016, 1).

Dos mil anys després de l’inici de la missió, són moltes les àrees geogràfiques, culturals, humanes o socials en què Crist i el seu Evangeli no han penetrat encara. Com no escoltar la crida que sorgeix d’aquesta situació? El mandat del Senyor: “Aneu, doncs, a tots els pobles…” (Mt 28,19) continua ressonant en el cor de tot batejat. Davant aquestes paraules de Jesús, hauríem de preguntar-nos tots, comunitats, batejats, consagrats: Quin tipus de sordesa ens impedeix escoltar-lo? Quines resistències ens impedeixen a nosaltres, seguidors de Jesús, avançar amb coratge i valentia per aquest camí de la missió?

Els homes i les dones del nostre temps tenen dret a conèixer la Bona Nova de Jesús. Qui ha conegut l’alegria de la trobada amb Crist Salvador no pot tenir-la tancada dins seu, l’ha d’irradiar. L’evangelització constitueix un servei òptim a la humanitat, amb vista a realitzar el projecte de Déu, que consisteix a unir amb Ell, per mitjà de Jesucrist, en eterna aliança d’amor, en l’amor i la unitat de l’Esperit Sant, tots els homes, fent-ne un poble de fills, de germans, lliures de tot mal i animats per sentiments d’autèntica caritat.

En aquesta tasca estan compromesos els missioners. Així ho expressa un missioner d’Àfrica: “En el nostre caminar humil, ens acostem a les cases dels homes demanant sostre, menjar i amistat. I donem, a canvi, com ens ho demana l’Evangeli, l’extraordinari regal de la pau. “El missioner és l’home de la trobada amb Déu i amb els homes, és el testimoni de la Presència activa de Déu en el món i és el guia per a tots els que El busquen. És el pregoner de l’Amor entranyable i universal de Déu cap a tots els homes.

Molts homes i dones de la nostra Església diocesana treballen com a missioners en els diferents continents del món: Amèrica Llatina, Àfrica, Àsia… Els recordem amb gran afecte, especialment en aquest dia. Demanem al Senyor que els enforteixi en aquesta preciosa tasca en què, certament, no els falten fatigues, disgustos i fins i tot persecució. Però, sabent-ho, perseveren amb goig en la missió que se’ls ha encomanat per mitjà de l’Església. Són admirables, són els fills predilectes de l’Església! Que el seu exemple animi els joves de les nostres comunitats cristianes, perquè dediquin també la seva vida a donar a conèixer, estimar i servir “Jesucrist, veritable Déu i Home, únic camí a través del qual el món pot descobrir l’alta vocació a què és cridat.” (Butlla Incarnationis mysterium, 2)

Però no n’hi ha prou amb la pregària i l’admiració pel que fan els missioners. Cal que nosaltres siguem més valents a proclamar Crist, també en els nostres ambients, perquè Jesús és Bona Notícia per als homes de tots els temps. És l’hora del teu compromís missioner, se’ns diu en aquesta Jornada Mundial de les Missions 2016. Sortim de la nostra terra, si el Senyor ens crida, i siguem generosos també amb la nostra aportació econòmica, que serà una gran ajuda per a les tasques missioneres a tots els continents del món.

Acabo amb les paraules d’un poeta anònim:

“No et guardis Déu, com es guarda una herència.
La teva vocació, com la de la Mare de Déu, com la d’Israel,
és deixar passar el Crist, donar-lo ara a la llum,
perquè el món es posi en camí cap a Déu.

No et guardis Déu, perquè robaries als altres,
perquè el Messies ve per tot el poble,
perquè totes les races esperen la salvació,
perquè has estat posat com a testimoni de Déu per a tots.”

Estimats germans, que Déu us beneeixi a tots.

+ Joan Josep Omella Omella
Arquebisbe de Barcelona

Descarrega’t aquesta carta dominical en format àudio *.mp3
This entry was posted in . Bookmark the permalink.