Pàgina d'inici > Noticies > Catequesi

XVII Jornades Interdiocesanes de Responsables de Catequesi

Es duran a terme el 5 i 6 de juliol al Seminari Conciliar de Barcelona amb el lema 'Camins i llocs diversos per a la Catequesi'

Tornen les Jornades Interdiocesanes de Responsables de Catequesi. En la seva dissetena edició els pròxims dies 5 i 6 de juliol a l’edifici del Seminari Conciliar de Barcelona, carrer Diputació, 231. Unes jornades organitzades pel Secretariat Interdiocesà de Catequesi de Catalunya i les Illes Balears (SIC) que porten per lema d’enguany «Camins i llocs diversos per a la catequesi».

Els continguts

En hores de treball repartides entre el matí i la tarda d’ambdós dies es treballaran els següents continguts. Separats per tres grups més generals com són. Pràctiques renovadores a casa nostra, els irrenunciables de la instrucció i l’ensenyament intergeneracional.

La catequesi a casa nostra

El primer grup, ‘algunes pràctiques renovadores de la catequesi a casa nostra’, tractarà sobre la catequesi en un centre d’esplai. L’educació en el lleure pot ser un àmbit on acompanyar processos catequètics. L’esplai facilita un marc vital on viure i practicar allò que s’ha descobert en la catequesi. Anirà dividida en cinc subgrups per fer més específica i profunda aquesta secció.

El segon serà la catequesi en l’Acció Catòlica. Es parlarà del catecisme de Jesús, emmarcat en la dinàmica i l’estil de treball dels grups de l’Acció Catòlica Infantil. Una proposta acompanyada de materials per als infants.

Després hi haurà la catequesi en temps de vacances. Algunes parròquies franceses programen activitats catequètiques intensives aprofitant els diversos períodes de vacances.

El quart subgrup que podran gaudir tots els assistents serà la catequesi en un agrupament escolta per d’aquesta manera promoure l’educació integral de la persona. En alguns agrupaments l’educació de la fe constitueix un element essencial, especialment pel que fa a la preparació catequètica.

L’últim subgrup és la catequesi en les escoles catòliques. El ministeri de la Paraula es pot exercir en l’escola cristiana de múltiples formes, entre elles la catequesi, d’acord amb les orientacions diocesanes.

Els irrenunciables de la catequesi

El següent grup que els catequistes treballaran serà els «irrenunciables» de la catequesi. La catequesi, encara que es pot realitzar en diversitat de llocs i vies, sempre haurà de tenir presents alguns elements que no hi poden faltar. Se n’ha de respectar la naturalesa pròpia, intentant desenvolupar tota la riquesa del seu concepte, mitjançant la triple dimensió de paraula, memòria i testimoni.

La catequesi intergeneracional

Per últim trobem el grup que parlarà de la catequesi intergeneracional anomenat ‘més enllà de les edats’. En diversos llocs del món apareixen noves pràctiques on tota la comunitat cristiana és receptora de la catequesi, amb la convicció que la reflexió, l’intercanvi i la celebració entre generacions facilita la transmissió de la fe i la comunió interna. Aquest grup parlarà de tres coses principals: La primera, el treball, entorn de les claus que mouen a posar en marxa una catequesi intergeneracional. La segona, la presentació i valoració d’una experiència concreta. I la tercera, les eines per posar en marxa una pràctica intergeneracional.

L’horari

El 5 de juliol començarà amb l’acolliment dels participants de 10.30 a 11.00 h. El treball del matí es durà a terme d’11.00 a 13.30 h i el treball de tarda començarà a les 16.00 i acabarà a les 19.30 h, moment que els assistents podran fer un descans abans que arribi l’hora de l’Eucaristia de 20.00 a 21.00 h.

El 6 de juliol començarà amb la celebració de l’Eucaristia de 8.30 a 9.30 h. El diumenge també tindrà els seus treballs dividits en el matí de 10.00 a 13.30 h i la tarda de 16.00 a 18.00 h.

El preu

La matrícula de les Jornades Interdiocesanes de Responsables de Catequesi costarà 15,00 €, excepte els catequistes de les Illes Balears, que no hauran d’abonar l’import de la matrícula.

La pensió completa individual costarà 65,00 € que inclou el dinar del dia 5 de juliol. L’esmorzar i el dinar del dia 6 de juliol, el sopar del dia 5 de juliol serà lliure. Si només es vol anar a un àpat haurà de pagar 13 € només per als externs.

Per a formalitzar la inscripció

Es pot fer manualment o via online. Per fer-ho manualment caldrà omplir la fitxa d’inscripció adjunta i ingressar l’import total de la despesa al compte del SIC de CaixaBank: ES16 2100 0963 6902 0001 6108.

Caldrà fer una fotocòpia del comprovant bancari de l’ingrés i enviar-la, juntament amb la fitxa d’inscripció, al SIC. C/ dels Àngels, núm. 18 bxs. 08001 Barcelona. També es pot enviar via Fax: 933 173 986 i per correu electrònic a: secretaria@sicb.e.telefonica.net. Per parlar amb secretaria per aquest tema podrà fer-ho de dilluns a divendres de 9.00 h a 14.00 h o trucant al telèfon 933 021 041

També es pot fer la inscripció via online. A la pantalla principal tot clicant sobre la informació de les XVII Jornades Interdiocesanes de Responsables de Catequesi que apareix a la secció Agenda (columna situada al costat superior esquerra). S’obrirà una pantalla que us aportarà informació sobre les Jornades i donarà l’opció d’inscriure’s via online. Cal no oblidar d’adjuntar les dades personals i el resguard bancari del parlament. El termini d’inscripció: 30 de juny de 2018.