XVI Setmana del Cinema Espiritual

Es presenten 7 pel·lícules per als joves amb el lema «Viu en terra estranya, jo sóc missió en aquesta terra»

Arriba la XVI la Setmana del Cinema Espiritual. Es tracta d’una proposta destinada als joves que, a través dels seus centres educatius (i al seu torn des de les delegacions diocesanes de Joventut, Ensenyament, Catequesi, Apostolat Seglar …) aprofundeixen en les competències espirituals des del món de l’audiovisual.

En aquesta línia, el responsable del departament de cinema del Secretariat de Comunicació, Mn. Peio Sánchez, presenta les pel·lícules d’aquesta temporada als professors, catequistes i acompanyants de joves. Aquests treballaran les pel·lícules amb els alumnes de Primària, ESO i Batxillerat, segons la modalitat.

Lema: «Viu en terra estranya»

En total són set pel·lícules que serveixen per a l’aprofundiment en temes de contingut existencial amb referència transcendent i perspectiva cristiana. Enguany, el lema es basa en un fragment del document Cristus Vivit, com a resultat del Sínode dels joves que va convocar el Papa Francesc . Així, diu: «Viu en terra estranya, jo sóc missió en aquesta terra».  Amb aquesta premissa Mn. Peio Sánchez vol dir que «tots estem a terra estranya, som caminants i immigrants i hem de sortir de nosaltres mateixos per a trobar-nos amb el misteri de Déu».

Per als joves

Aquesta edició ens presenta La canción de mi padre, dirigida pels germans Andrew i Jon Erwin, autors també de October Baby (2011). Es basa en la història que va inspirar la cançó de MercyMe I Can Only Imagine, el tema gòspel més venut de tots els temps.  Una història que explica la relació entre un pare i un fill i concretament, com les persones a través del sofriment poden transformar-se i fer un gir en positiu en la manera de veure el món.

Entre les set pel·lícules triades destaca també la darrera pel·lícula del cineasta Juan Manuel Cotelo, El mayor regalo. En aquest cas, la trama presenta un món en què l’odi i la violència estan a l’ordre del dia i on el perdó és més necessari que mai. És per això, que Cotelo explica diferents històries reals de reconciliació al voltant del món: França, Espanya, Irlanda, Mèxic, Colòmbia i Rwanda.

En segon lloc, La Revolución silenciosa.Es tracta d’una història basada en fets reals, sobre un dels episodis que va tenir lloc entre el moviment estudiantil a l’Alemanya comunista del 1956. El film, dirigit per Lars Kraume, director conegut per El cas Fritz Brauer (2015), reflexiona sobre la justícia i el valor del compromís. El grup es manté unit en aquesta lluita per la llibertat, en un moment on créixer era difícil.

Destaca també, Una cuestión de género relacionat amb la protecció dels drets humans. Un biòpic dirigit per l’estatunitenca Mimi Leder (‘Deep Impact’), sobre Ruth Bather Gingsburg, una de les primeres jutgesses del Tribunal Suprem dels EEUU. La trama reivindica el paper actiu de la dona i la defensa de la igualtat, entre dones i homes.

El vendedor de sueños, dirigida per dirigida por Jayme Monjardim. Explica com un sense sostre entra enmig la societat per acompanyar aquells que no poden afrontar les problemàtiques del món actual. Així, aquest home es converteix en un mestre espiritual d’un psicòleg que es troba perdut i sense rumb.

Nens i nenes

A ganar!, pel·lícula de Sean McNamara, explica la història real de l’equip de voleibol femení de West High School. Després d’un trasbals amb la jugadora estrella, les jugadores restants hauran unir-se sota la direcció del seu dura entrenadora un ens mostra com un equip des de la unió i la pregària aconsegueix superar-se.

Finalment, Mia i el león blanco, una producció del director Gilles de Maistre, un documentalista reconegut que ha portat a les sales de cinema aquesta aventura entre un felí una nena. Mostra el creixement com a persona d’una nena a través de la natura i la maduresa.

19 Agost, 2019
El segon capítol de l'Instrumentum Laboris proposa una conversió ecològica integral que es preocupi per la terra amazònica i pels pobles indígenes que habiten en ella