Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Vine i Veuràs, l’evangeli prop teu

Mn. Morlans: “Si busques un camí, una força espiritual, aquestes trobades t’ajudaran”

En un context de societat secularitzada i d’una fe descomposta degut a les pressió ambiental, Vine i Veuràs són unes trobades on, tal com diu el Papa Francesc, es pretén tornar a “donar frescor a l’evangeli”.

Des de ja fa uns anys, diferents diòcesis, com la de Barcelona o la de Sant Feliu de Llobregat, han posat en marxa unes escoles diocesanes d’evangelització. Segons Mn. Xavier Morlans, en aquestes escoles el que es fa es “entrenar laics i laiques a fer aquestes trobades de primer anunci”.

Les escoles es realitzen durant dotze dissabtes durant l’any, un total de 36 hores, i són una invitació a una primera trobada personal amb Jesús a partir de la lectura d’una pàgina de l’evangeli. “Qualsevol interessat de cara el proper curs ha de contactar amb la Delegació diocesana d’Apostolat Seglar, a través de la seva delegada Anna Almuni”, explica Mn. Morlans.

Nou llibre i disc

Els dotze anys d’experiència que Mn. Morlans ha anat acumulant entorn aquesta temàtica l’han permès afinar i experimentar uns guions que ara sortiran publicats pel Centre de Pastoral Litúrgica amb l’obra “Vine i Veuràs, dotze guions de primer anunci”. A més, l’obra anirà acompanyada d’un disc amb frases que reforcen el missatge de primer encontre.

El treball discogràfic del cantautor català, “Vine i Veuràs, Cants per a trobades de primer anunci”, és tota una invocació a l’Esperit Sant a través d’una cançó senzilla i melòdica. “Són dotze guions, dotze frases curtes adreçades a Jesús com  ‘Senyor ajudem a néixer de nou’, ‘Treu-me la llosa dels meus dubtes’ o ‘Jesús que hi vegi”, detalla Mn. Morlans.

Vine i Veuràs, així com també aquests projectes artístics del cantautor català, ajuden a apropar l’evangeli de manera càlida i propera a la gent. És per aquest motiu que Mn Morlans vol convidar a tot aquell que no trobi el camí, que busqui una força espiritual, a unir-se a aquestes trobades. “Animo a estar atent a aquestes trobades. No cal inscriure’s, no cal dir el nom, no s’obliga a intervenir”, apunta. Simplement es demana reflexió i contemplació per deixar-se sorprendre per un primer encontre amb Jesús.