Pàgina d'inici > Noticies > Entrevistes > Església de Barcelona

Valorar la litúrgia

Entrevista a Mn. Felip-Juli Rodríguez sobre el IV Memorial Pere Tena de Pastoral Litúrgica atorgat a Santa Eulàlia de Vilapicina

El Centre de Pastoral Litúrgica de Barcelona ha atorgat el IV Memorial Pere Tena de Pastoral Litúrgica a la parròquia de Santa Eulàlia de Vilapicina de Barcelona. En concedir-lo, el CPL ha valorat el treball ben fet en aquesta i en moltes altres parròquies pel que fa a la pastoral litúrgica, i posa en relleu la importància dels equips de litúrgia “que arreu són l’ànima en la litúrgia en les comunitats parroquials”. L’acte de lliurament tindrà lloc el proper 17 de febrer. Mn. Felip-Juli Rodríguez és el rector de Santa Eulàlia de Vilapicina.

Què suposa la concessió del Memorial Pere Tena?

D’entrada, una agradable sorpresa, i alhora el reconeixement al treball ben fet per la comunitat parroquial. En concret, del seu equip de litúrgia, que de manera constant es va trobant per preparar les celebracions litúrgiques i així dignificar i dinamitzar la litúrgia fent-la viva i dinàmica, alhora que essent conscients de la importància de seguir l’esperit eclesial segons els criteris i orientacions dels diferents rituals litúrgics.

Una de les raons de la concessió són els 50 anys de la subscripció a Missa Dominical. Per què fa una gran tasca, aquesta publicació?

Per les seves pautes litúrgiques, les orientacions homilètiques, les pregàries del fidels i tants comentaris bíblics que ajuden a no caure en la rutina. També el fet de tenir present l’actualitat de la vida de la humanitat de manera especial recordant-nos la pregària pels qui més pateixen, siguin persones o pobles.

Una litúrgia ben celebrada ens acosta més a Déu?

Una litúrgia ben preparada i celebrada és el que correspon a tota comunitat cristiana que vol parar les taules de la Paraula i de l’Eucaristia per alimentar i enfortir els seus membres de cara a portar a terme la missió que el Senyor ens encomanà: “aneu per tot el món…!”.

Entrevista realitzada per Òscar Bardají i Martín per al Full Dominical del 14 de gener