Pàgina d'inici > Noticies > Joventut

Units en la pastoral juvenil

L’arquebisbe Omella va voler ajuntar a tots els capellans que treballen amb joves per tal de marcar els reptes i les propostes de futur d’aquesta pastoral diocesana

L’arquebisbe va convocar, el passat divendres als locals de la Delegació de Joventut, una quarantena de capellans que treballen amb joves per tal de parlar-los sobre els reptes de la pastoral juvenil, i explicar-los quin és el seu somni: una Església jove en comunió i evangelitzadora. A l’inici, cadascun dels sacerdots es van anar presentant i explicant amb quin tipus de joves treballen i què hi fan al respecte. Posteriorment, va ser el torn de Mn. Bruno Bérchez, delegat de joventut, que va descriure l’actual situació de la delegació i, en general, de la pastoral dels joves a Barcelona. Un cop escoltats tots, l’arquebisbe va demanar compromís i responsabilitat a tots aquells que es vulguin dedicar als joves i va proposar la creació d’un equip al voltant del delegat que l’ajudi en els diferents arxiprestats de la diòcesi.

Col·laboració d’agents de pastoral juvenil

Després d’un debat fructífer, on hi va regnar el to de comunió i l’entusiasme de tots els presents, es van presentar les conclusions. Dos punts van quedar clars: que cal repetir aquestes trobades i que cal preparar algunes accions conjuntes, com un pelegrinatge diocesà durant els mesos d’estiu. En definitiva, la trobada va servir per fer un intercanvi de punts de vista: perquè l’arquebisbe conegui la realitat barcelonina en quant a la pastoral juvenil i perquè els sacerdots que treballen en aquest camp sàpiguen quin és el somni del seu bisbe.

Els participants, entre els quals destacaven els seminaristes i els ordenats durant els darrers deu anys, van agrair a l’arquebisbe que els convoqués i que els animi a treballar junts per la joventut de la diòcesi. La propera trobada, que ja servirà per planificar accions concretes de cara al curs que ve, s’ha agendat per a l’octubre.