Pàgina d'inici > Noticies > Càritas

Una perla en el metro de Barcelona

Gairebé 80 joves s’han beneficiat del projecte ‘Joves a l’atur’ de Càritas, com és el cas de la Perla, que ha aconseguit un contracte formatiu amb una empresa de neteja que opera al metro

Va anar a Càritas Diocesana de Barcelona cercant ajuda, acompanyament i formació. I ho va trobar. La Perla, una jove de 20 anys de República Dominicana, treballa al metro com a dona de la neteja gràcies al programa ‘Joves a l’atur’, impulsat pel Cardenal Sistach conscient de la realitat que afecta molts joves de la diòcesi. Tot i tenir una història vital plena d’obstacles, la Perla no ha perdut l’entusiasme ni l’esperança de cercar la vida que vol. Ser perruquera i tenir un negoci propi són els seus somnis, però per aconseguir-ho sap que abans ha d’estudiar administració i direcció d’empresa, una carrera que l’il·lusiona molt.

Del seu present, però, no es queixa. Ben al contrari. Està molt agraïda pel contracte de formació que ha aconseguit amb l’empresa de neteja Clece: un 75% del temps el dedica a treballar i un 25% a formar-se. Pel matí, per tant, treballa de 6 a 12 del migdia netejant les estacions de metro de la línia 3 mentre que per la tarda acudeix a la formació que imparteix l’entitat. Després d’haver superat un curs de neteja d’interiors i edificis i locals i un altre de competències laborals, encara té per endavant un curs de neteja d’exteriors. La formació li permet adquirir coneixements específics sobre el treball que ha de desenvolupar. I és que la Perla sent passió per aquesta feina que tant li està aportant.

Què és el projecte ‘Joves a l’atur’?

Com la Perla, gairebé 80 joves també han pogut signar el seu primer contracte laboral gràcies al programa ‘Joves a l’atur’. Emmarcat dins l’acció social que Càritas Diocesana de Barcelona ha desenvolupat contra l’atur, disposa d’espais d’orientació laboral amb itineraris formatius en diferents sectors com l’hostaleria, el comerç i l’alimentació, la mecànica de vehicles, i d’un seguiment molt proper i acurat de cada jove.