Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Una passa més en acció social per a Barcelona

L'arquebisbe Omella presenta un nou equipament de Càritas al barri de Sants en record de Mn. Pere Oliveras

La diòcesi de Barcelona fa una passa més en acció social. Concretament, al barri de Sants, on la parròquia de Santa Maria ha presentat el nou centre que impulsarà amb la gestió de Càritas Diocesana en record de Mn. Pere Oliveras, un capellà que posarà nom al centre, pel servei que va dedicar als més necessitats

L’arquebisbe Joan Josep Omella va presidir l’acte de la primera presa de contacte d’aquest projecte futur, que consistirà en un nou equipament per atendre les persones que ho necessitin. Una proposta que el rector i els feligresos han motivat amb l’objectiu de mantenir viu l’esperit de MnOliveras.

Esperit solidàri

“Volem continuar amb la tasca que MnOliveras va fer, que és molt positiva de cara al barri, a la parròquia i als grups de la nostra institució”. Així ho explicava el rector de Santa Maria de Sants, Mn. Josep Lluís Socías,  qui segons va exposar la intenció és continuar amb aquest esperit d’ajut cap als necessitats que també camina amb la línia que “el Sant Pare parla d’anar a les perifèries, que és prou interessant que pugui arribar a realitzar-se”.

El rector va intervenir el primer, explicant l’origen del projecte i la intenció d’ajudar i ampliar la solidaritat al barri, i a continuació el director de Càrtias de Barcelona, Salvador Busquets, va intervenir. Aquest va destacar la sort el llegat de MnOliveras, que transforma la feina d’ajut als demés en un compromís personal.

Llegat amb doble vessant

Tal com va dir, posteriorment en declaracions, es tracta d’un “repte que atén al llegat que Mn. Oliveras ha deixat”. Busquets va destacar que, a més del llegat material que ha deixat, el qual cal també mantenir i fer créixer, cal també tenir presents “les persones per a qui era important”. “Volem que les persones que van ser importants per Mn. Oliveras siguin importants per a nosaltres. Volem aprofitar el fet, de la vida i la tasca de Mn. Pere Oliveras, aquí en aquest barri per reforçar i aprofundir en aquesta idea”, va dir.

Treballant junts

L’arquebisbe també va intervenir amb un discurs esperançador, tant pel projecte que s’emmarca en aquest any de la misericòrdia ajudant els més vulnerables, com per l’acció comuna que es desenvolupa, una tasca solidària promoguda per tots, i en per al bé de tothom. “Aquí estem – va dir Omella- construint una acció de misericòrdia inspirada en Mn. Pere Oliveras, secundada per la parròquia que hi han impulsat aquesta decisió, i gràcies també a l’administració diocesana i per Càritas, va dir.  Va donar les gràcies “perquè és així com s’ha de treballar: tots junts”.

Va destacar l’acció social de Càritas que, segons va dir, “té dues cames”: una, en què destaca la caritat personal que cadascú fa, i d’altra banda, la caritat organitzada. En aquesta segona, explica Omella, “és on s’hi troben totes aquelles persones actives, en la construcció del desenvolupament de la mateixa gent”. Va recordar però que “no podem obviar que és la mateixa Església, la mateixa comunitat cristiana, la qual organitza”, de manera que allà on hi ha una necessitat arribi la solidaritat de tota la comunitat.