Pàgina d'inici > Noticies > Parròquies

Una parròquia perseverant

La feligresia de Santa Teresa de Jesús del Carmel viu la festa parroquial unida i amb la il·lusió de la patrona

Si algú busca una parròquia de barri, allà on el pla de diumenge dels feligresos després de missa, és una estona de xerrada entre amics i on les celebracions cobren el so d’un cor de gospel, pot dirigir-se cap al Carmel. És just al número 128 del carrer Llobregós, on s’ubica la parròquia de Santa Teresa de Jesús, que ha festejat durant tot aquest any el cinquè centenari de la seva patrona i celebra ara la festa patronal.

Història

La parròquia Santa Teresa de Jesús va ser erigida el 1924, sobre una antiga església d’abans del 1900, en els terrenys d’una antiga finca de Can Grau que era tinència parroquial de Sant Joan d’Horta. L’octubre del 1928 es va beneir. Es va edificar juntament amb una escola de tradició obrera, i tant una com l’altra, tenen una tradició molt arrelada al barri. De fet, el Col·legi, que du per nom el de la Santa, va ser la seu d’una de les primeres cooperatives obreres del barri.

Durant la guerra civil va ser malmesa però es va reconstruir. Posteriorment, el 2005 va tenir lloc el tràgic episodi de l’enfonsament del Carmel durant les obres del metro, que va esquerdar el pati parroquial, així com, part de la façana del temple.

Comunitat treballadora i unida

Tal com explica el Lluís Campdepadrós, que ajuda el rector Mn. Albert Sols a administrar els temes de la parròquia, aquesta viu gràcies a la feligresia, que no falla mai alhora de donar un cop de mà, sobretot, com es va veure amb l’enfonsament del Carmel. “Vam haver de reconstruir tot, i la gent es va mostrar molt solidària i unida, precisament el carisma que caracteritza la feligresia”, explica. “Es tracta d’una majoria de gent gran, per sobre dels 70 anys, molt voluntariosa i treballadora, que prové de la immigració dels anys 60 i que estan acostumats acostumada a lluitar, i no es tiren enrere davant d’un problema”.

Dia a dia, la parròquia treballa amb diverses tasques que giren al voltant de Càritas, principalment, el Banc d’Aliments, grups de Vida Creixent i Trobada Matrimonial o Ultrella que té la seu a l’associació de Comerciants del Carmel. Tot i que la comunitat és majoritàriament gran, darrerament, s’ha posat en marxa un grup d’animació i una coral de nens, que aconsegueix atraure als feligresos cap al temple cada diumenge.

La catequesi compta, principalment, amb els nens del Col·legi Santa Teresa de Jesús, amb qui comparteix instal·lacions i part de les celebracions que es duen a terme. La transmissió dels valors de la patrona, són els que s’ensenyen entre els alumnes, que cada any per Santa Teresa, duen a terme una activitat que els apropa cap a la seva persona i la seva espiritualitat.

Ara, acaba la celebració del cinquè centenari de Santa Teresa, durant el qual la parròquia ha organitzat diverses activitats, com un viatge a Àvila amb tota la comunitat, i xerrades sobre Teresa, que es reflecteix en la capacitat de treball i la il·lusió que desprèn la feligresia.