Pàgina d'inici > Noticies > Parròquies

Una parròquia per un nou temple

La comunitat de Sant Rafael Arcàngel celebra unida la festa patronal a l'espera d'una nova església pendent des de fa 40 anys

La parròquia de Sant Rafael Arcàngel, que va erigir-se fa gairebé cinquanta anys, aquesta setmana celebra la festa patronal. Està ubicada al districte de Nou Barris, al barri de la Guineueta, just tocant el passeig de Valldaura. Ja fa anys que estan a l’espera d’un nou temple que esperen començar a construir en uns mesos.

Temple provisional

El bisbe Modrego va fundar Sant Rafael Arcàngel l’any 1967, juntament amb les parròquies de Sant Mateu, Sant Esteve, Sant Narcís i dues més que finalment no es van construir: Sant Cosme i Sant Damià. Sant Rafael forma unió parroquial amb Sant Mateu, amb la que comparteix rector, Mn. Ferran Lorda.

Concretament, la parròquia de Sant Rafael va erigir-se aprofitant els fonaments de les cotxeres d’un antic frenopàtic, que l’Ajuntament de Barcelona va cedir a l’Arquebisbat per suplir la manca de parròquies de la zona.

Tot i que aquest temple era provisional, avui dia la comunitat parroquial continua celebrant la missa i desenvolupant les seves activitats en aquestes antigues cotxeres. Fa més de quaranta anys que els feligresos lluiten per un nou temple, que esperen ja començar a construir en breus.

Unió parroquial

Segons Mn. Ferran, aquest és un dels punts diferencials de la comunitat respecte de les altres, aquesta empenta que a donat com a fruit un vincle molt fort entre els feligresos, que s’han mantingut units rere aquest objectiu.

Alhora, tal com explica Francesc Fernández, un dels feligresos que coneix la parròquia des del dia de la primera pedra, la comunitat treballa en diversos aspectes. Per exemple atenent els feligresos des de Càritas, oferint la Catequesi d’infants i adults, amb el Curs de Cristiandat i sobretot reunint-se periòdicament amb el consell per posar sobre la taula els temes que cal resoldre.

Un patró guaridor

El patró de la parròquia, Sant Rafael, que vol dir “curació de Déu” no només física sinó també de l’ànima. És un dels tres arcàngels de Déu, considerat com el Sant de les medicines i dels llargs viatges.Segons la història, relatada al llibre de Tobies a l’Antic Testament aquest va ser qui va guarir al patriarca Tobies i va alliberar a Sara de la seva maledicció. Se’l representa amb un peix, perquè va ser precisament amb les entranyes d’un peix que va curar la ceguera d’aquest i amb un bastó de peregrí.