Pàgina d'inici > Noticies > Parròquies

Una parròquia enmig de la diversitat

La Mare de Déu del Carme, un temple noucentista amb una gran força social

Amagada enmig dels carrerons del Raval s’hi troba l’Església de Nostra Senyora del Carme que aquesta setmana celebra la festa patronal de la parròquia, una parròquia que va erigir-se al 1835.

Història

Tal com explica el rector de la parròquia Mn. Ramon Novell, es va edificar juntament amb l’Església del Pi, la del Betlem, Sant Pau, Sant Agustí i Santa Anna. S’havia d’ubicar just on hi havia un convent de Carmelites, però com que va ser enderrocat, va situar-se en un de Jerònimes, tot i així va mantenir l’advocació que se li volia donar de la Verge del Carme. Durant la Setmana Tràgica (1909) va ser cremat, i el bisbe Joan Josep Laguarda va manar reconstruir-la, i es va posar la primera el 16 de novembre de l’any 1913.

Art interior

El temple és d’estil noucentista, és de Josep  Pericas i Morros, deixeble de Gaudí, i destaca tant per la seva arquitectura modernista, que es percep en els seus vitralls, segons Mn. Novell, “una de les obres modernistes més destacades de Barcelona”. També és d’admirar l’ornamentació interior de ceràmica, els detalls artístics que ressegueixen les façanes i les pintures, de la mà de Darius Vilàs.

Multiculturalitat

Avui dia, la parròquia conviu en un barri multicultural amb un 30% de gent procedent de Pakistan, un gran nombre de filipins, sud-americans, i guineans i autòctons de tota la vida, la majoria gent gran. Cada dos mesos hi ha una trobada entre els membres de les diferents religions. S’anomena el grup interreligiós del Raval, amb qui es reuneixen cada dos mesos i celebren algunes festes en comú com el Nadal.

Acció social

A més de les activitats que comprèn la parròquia, com el grup de litúrgia, consell parroquial, la catequesi i les celebracions, se’n desprèn també, un grapat d’accions socials, on la feligresia hi està implicada. Un centre cultural on es duen a terme activitats de tot tipus, esplais per als joves, Arrels, l’Escola Intra, són algun dels apartats dedicats a ajudar als necessitats i a donar formació.

D’altra banda, destaca també la part de Càritas Diocesana, que per adaptar-se al barri ofereix principalment un servei d’assessorament jurídic per ajudar els nouvinguts, o aquelles famílies més vulnerables.