Pàgina d'inici > Noticies > Parròquies

Una parròquia d'esperit jove

La parròquia de Sant Joan Bosco celebra que enguany celebra el bicentenari del naixement del seu patró festejen la festa patronal

La parròquia de Sant Joan Bosco enguany celebra el bicentenari del naixement del seu patró i recentment ha celebrat la festa patronal. A la celebració va assistir un gran nombre de feligresos, entre aquests un gran nombre de joves que participen diàriament de les activitats de la parròquia, on s’hi reflecteix l’esperit de l’activitat salesiana apresa de Don Bosco.

El carisma de don Bosco

La parròquia, ubicada al barri de Navas, entre el Clot i la Sagrera, va ser erigida l’any 1976 pel bisbe Modrego i des de llavors la seva activitat s’ha centrat, tal com marca el carisma de Sant Joan Bosco, en la dedicació cap als joves. És per això que està envoltada d’un tarannà jove i popular, els dos conceptes bàsics que segons rector de la parròquia, Miquel Àngel Calavia, exigeixen els salesians alhora d’instaurar-se en una parròquia.

La gestió parroquial s’organitza principalment en tres apartats: les celebracions litúrgiques, el Centre Obert i l’Esplai. En aquests dos últims és on es desenvolupen les activitats dels joves. En Centre Obert don Bosco suposa un espai per als joves més desfavorits que acudeixen entre setmana per a berenar, fer els deures i passar un temps d’esbarjo a més de fer tallers educatius. D’altra banda, hi ha l’Esplai, organitzat per una on una cinquantena de joves que organitzen activitats cap als infants i adolescents per “madurar i créixer en la fe des del moviment salesià”, segons explica el Manu Olid, el cap de pastoral de l’Esplai.

Activitat solidària

A més dels joves del barri la parròquia també mira d’ajudar aquells que viuen en països en vies de desenvolupament, des de l’ONG Vols, que promou el dret a l’educació per a tots els nens. Segons explica la Miriam Navarro membre de l’entitat salesiana, procuren conscienciar en el barri sobre aquestes necessitats amb projectes i activitats solidàries. En aquesta vessant d’ajut als altres, a la vida parroquial té molt pes la tasca social que recau principalment en el rober i el banc d’aliments, que destina uns 80.000 kg. de menjar a unes 200 famílies del barri.

La major part d’aquestes activitats són possibles gràices a l’ajut dels 120 voluntaris que donen un cop de mà, i que – com diu MnCalavia– fan que sigui possible dur a terme allò que somiava Don Bosco.

Festa patronal

Per a celebrar la festa patronal, que recau en el dia 31 de gener, es van organitzar diverses activitats, entre aquestes una xocolatada on organitzada pels joves, que va anar seguida de la tradicional missa solemne. Aquesta va ser presidida pel Bisbe Auxiliar Sebastià Taltavull que va centrar la seva homilia en el lema d’aquest bicentenari: “Amb Don Bosco seguim Jesús!”

Segons va dir, és tracta d’un lema que pretén donar a conèixer la vida de don Bosco com “un referent per al seguiment de Jesús”. Així doncs, va convidar a tots els feligresos a actuar com Sant Joan Bosco, “cada un des del lloc on Déu ens crida a treballar i donar testimoni”.

Homilia

Com va seguir Jesús? De molt jove, amb una vida entregada al treball, a l’estudi, a ajudar a la seva mare i família. Però, el va seguir d’una manera radical fent-se capellà entregant tota la seva vida al servei de l’educació dels infants i dels joves, especialment els més pobres.

A exemple de Jesús, el Bon Pastor, don Bosco ha estat un bon educador, guia i acompanyant, un excel•lent pedagog que creu en les capacitats de les persones i estima els més pobres per ajudar-los, que vol que tothom tingui una oportunitat de formació i que ningú quedi exclòs...Un mestre que estima, com Jesús.

Ell mateix ho diu amb aquestes paraules: cal actuar amb entrega, amb cura afectuosa, amb proximitat d’amic, sensible als gustos dels joves i atents als seus interessos. Hi ha una urgència educativa i de prevenció pastoral.

Per això, don Bosco ha entès molt bé l’Evangeli del bon Pastor i ha transmès aquelles actituds evangèliques tal com ho hem llegit avui a la paraula de Déu: viure sempre contents, que la gent ens conegui com a persones de bon tracte, persones de pregària,... I vivint els valors de l’educació, interessant-nos per tot allò que és autèntic, respectable, just, pur, amable, virtuós, i digne d’elogi. Ell ha posat en pràctica el que Jesús li demanava donant a conèixer tot el que ha après, rebut, vist i sentit.

don Bosco, no només seguim Jesús, sinó que li fem cas i ara celebrem en l’Eucaristica la seva presencia, viurem la seva trobada amb ell, com ens diu el papa Francesc, ens donarà l’alegria de l’Evangeli.