Pàgina d'inici > Noticies > Parròquies

Una parròquia de tradició obrera

Santa Engràcia festejarà la festa patronal amb la tradicional paella i un Concert Coral amb la participació de l’Ideal d’en Clavé

A Nou Barris, emmarcada dins l’arxiprestat de Trinitat Roquetes, fa més de 80 anys hi ha la parròquia de Santa Engràcia. Tot i que el dia de la patrona és el 16 d’abril, els feligresos celebraran la festa els dies 25 i 26 d’abril amb diverses activitats, com una xocolatada per començar a escalfar motors i després de la missa solemne amb una una paella de germanor.

Patrona

Tal com explica el rector de la parròquia, Mn. Pere Carulla, va ser una veina del barri, la senyora Engràcia Planas, la que va cedir el terreny per a fer l’església, motiu pel qual es va decidir dedicar-la a aquesta Santa, que va morir màrtir durant la persecució de Dioclecià l’any 305, a Saragossa. A la patrona se la representa amb la palma, símbol dels màrtirs cristians, i amb un clau al cap, pel càstig que va patir. Just a l’interior de l’altar hi ha la seva relíquia, que es treu un cop a l’any, el dia de la festa patronal, per venerar-la.

Vida parroquial

La parròquia organitza diverses activitats per als feligresos. A part de les catequesis dels infants i joves per a la comunió i confirmació, hi ha l’Agrupament Escolta vinculat a la parròquia i l’esplai, així com, col·lectius d’iniciació a la JOC.

Els adults participen activament amb la parròquia. Hi ha des de vuit grups de catequesi que es reuneixen setmanalment, voluntaris que col·laboren amb la pastoral de la salut,  així com un grup de litúrgia. Alguns ajuden també l’arxiu i el consell parroquial que es reuneix periòdicament.

D’altra banda hi ha 40 voluntaris que ajuden amb el Centre Solidari de Distribució d’Aliments (DISA), una iniciativa duta a terme per les vuit parròquies de l’Arxiprestat de Trinitat-Roquetes, que reparteix aliments als veïns més perjudicats amb la crisi. Es tracta d’un servei que segueix la dinàmica d’un supermercat, en què la compra es fa per punts que es donen a cada família segons el nombre de membres.

Caire obrer

El perfil obrer del barri també es percep en la parròquia, la qual sempre ha estat molt arrelada a la lluita dels drets socials des d’agrupacions com Acció Catòlica Obrera. En total hi ha dos grups que es reuneixen cada setmana per discutir les preocupacions socials dels veïns. Alguns dels seus membres participen en la plataforma de Nou Barris Cabrejada, la qual vetlla pels drets socials i que enguany actua amb el lema No és pobresa, és injustícia.

Paella per Santa Engràcia

Després de sis anys, com ja és tradició els feligresos es reuniran per festejar la festa patronal. Enguany, la celebració tindrà lloc els dies 25 i 26 d’abril, durant els quals tindrà lloc un Concert Coral amb la participació de l’Ideal d’en Clavé (dissabte, 17 h.) i una xocolatada i jocs per als nens i nenes a la plaça de Santa Engràcia (diumenge, 1030 h). La missa solemne serà el diumenge a les 12’30 i anirà seguida del dinar de germanor on la paella serà el plat principal.