Pàgina d'inici > Noticies > Parròquies

Una parròquia de portes obertes

La Parròquia de Vilassar de Mar està situada al centre d’aquesta vila marinera de la comarca del Maresme. Ben a prop del mar hi trobem una església que agafa el nom de l’antic poble de Vilassar de Mar que antigament s’havia anomenat Sant Joan de Vilassar.

Orígens de la parròquia

Actualment l’església de Sant Joan de Vilassar de Mar només hi conserva la façana i el campanar de l’antiga parròquia erigida l’any 1745. La parròquia es va crear per atendre aquelles famílies de pescadors i pagesos que s’havien anat instal·lant a la vora de la platja.

A l’inici de la Guerra Civil espanyola, l’any 1936, l’església parroquial i la rectoria van ser incendiades. Al 1945, quan ja havia passat la guerra, el poble es va unir per construir un nou temple que avui en dia ha aconseguit arribar a ser una parròquia amb molta activitat per part dels feligresos.

Activitats del consell parroquial

Mn. Toni Roman és el rector de la parròquia de Sant Joan i qui s’encarrega de coordinar tot l’equip de feligresos, que l’ajuden a tenir un ampli cartell d’activitats per a tots els fidels, des dels més petits fins arribar als més grans.

En Quim Cabot és el responsable del consell parroquial que, juntament amb l’ajuda dels membres d’aquest consell, s’encarreguen d’organitzar la part cultural de la parròquia. Algunes de les activitats més importants són el cinema espiritual, el cinema familiar que es realitza per Nadal i la representació de la Passió realitzada Divendres Sant.

Alguns dels membres del consell parroquial són l’Anna Moreu, secretària del consell i el Carles Malfeito, responsable d’economia els quals han portat a terme un projecte pastoral per millorar la parròquia amb uns resultats molt positius.

Des de ben petits

Una part molt important d’una parròquia és la catequesi. A Vilassar de Mar, la catequesi és coordinada per la Teresa Rabat qui té clar que l’objectiu és conèixer els valors que Jesús ens va ensenyar per ser persones de pau, d’amor, d’estimació, de comprensió i que, a part de l’enriquiment espiritual, és un gran ajut per ser feliç.

Un cop els més petits han fet la primera Comunió arriba el KT Club. Aquest reuneix un grup d’adolescents que es preparen per la Confirmació i al qual s’ensenya el missatge de Jesús amb activitats atractives i divertides. Després de la Confirmació, els joves es troben arropats pel Grup de Joves, on comparteixen la recerca del sentit de la vida i discuteixen temes que els preocupen, fan revisió de vida i pregària, animen algunes celebracions de la parròquia i participen en les activitats del Moviment Cristià de Joves, el consiliari del qual és el seu rector.

Inauguració en memòria de Mossèn Pere Ribot

Coincidint amb la Festa Major de Sant Joan, la parròquia ha inaugurat una petita exposició en memòria de Mossèn Pere Ribot. Aquest mossèn, molt estimat al poble, va néixer a Vilassar de Mar però va ser rector de la parròquia de Sant Martí de Riells del Montseny on va reactivar l’activitat d’aquesta església. Al centre parroquial de Sant Joan de Vilassar de Mar s’hi pot trobar un espai on s’han reunit fotografies i records de la seva vida i fins i tot vestuari d’època.

L’acció social a Vilassar de Mar

La parròquia de Sant Joan col·labora amb Càritas per ajudar els més necessitats. Hi tenen un local al barri del barato de Vilassar de Mar, el barri més necessitat del poble, on hi disposen d’un rober i d’aliments per tots aquells que ho necessitin.