Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Una oració per les vides tancades

El Grup de visites al CIE de la Fundació Migra Studium convoca una vetlla pregària el 20 de gener davant el centre de la Zona Franca de Barcelona

(Migra Studium) Gairebé diàriament, inclosos dissabtes i diumenges, alguna persona del grup de voluntaris de la Fundació Migra Studium s’atansa fins a la Zona Franca, creua el control policial per donar resposta a alguna de les 360 peticions de visita que hem rebut al darrer any. No poden oferir gran cosa, però si una estona de conversa i acompanyament, davant una situació de gran tensió i desorientació. Els interns no entenen per què sense haver comès cap delicte se’ls tingui retinguts en unes condicions que tenen més de presó que de qualsevol altra cosa. Alguns són menors, la majoria no sabe l’idioma perquè han estat traslladats al CIE provinents de la mateixa frontera, o de pasteres interceptades. Alguns estan malalts… La policia poc preparada per aquestes situacions i a vegades sense els recursos necessaris, es veu desbordada per la tensió.

I aquesta realitat no passa a Turquia, ni al Líban ni a cap frontera o país llunyà. Passa diàriament a la Zona Franca de Barcelona. A uns pocs quilòmetres del Passeig de Gràcia de llums rutilants i aparadors en plenes rebaixes. El contrast es fa gairebé insuportable.

És per això que des de fa uns anys el grup de voluntaris que visita el CIE organitza una vetlla de pregària amb l’objectiu de donar a conèixer aquesta realitat. Es tracta de solidaritat amb les persones internades al CIE i es tracta també d’un acte de denúncia d’una violència gratuïta que deshumanitza a qui la pateix però que acaba per deshumanitzar-nos a tots i a totes. Així ho formulen els organitzadors “A través de la música, la pregària i el silenci volem apropar-nos a l’altre com un germà i en aquest reconeixement recuperar tots plegats la dignitat sempre amenaçada. I volem alhora pacíficament però fermament demanar el tancament dels CIE d’una vegada i per sempre”.

El dissabte 20 de gener a les 18.00 h es celebrarà la vetlla de pregària enguany amb el títol Vides tancades. Organitzada pel grup de voluntaris que visita el CIE té enguany l’adhesió de Acció Catòlica Obrera (ACO), Arrels Sant Ignasi, Associació Dahira Jazboul Xoulob, Càritas Diocesana de Barcelona, Centre Cultural Islamic de Catalunya, Centre Social Domingo Solá (Ekumene), Cristianisme i Justícia, Delegació Diocesana de Pastoral Obrera, Delegació Diocesana de Pastoral Social, Fundació Carles Blanch, Fundació la Vinya, Fundació Privada Viarany, Fundació Salut Alta, JOC Nacional de Catalunya i les Illes, Moviment de Centres d’Esplai Cristians Catalans (MECECC), Justícia i Pau, Santa Anna Hospital de Campanya.

VetllaCIE_pdf