Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Una economia austera, amb moltes necessitats

Mn. Matabosch, delegat d'Economia, detalla com es gestiona l'administració de l'Arquebisbat de Barcelona

L’Arquebisbat de Barcelona té 2,7 milions d’habitants i 208 parròquies. Des de fa 10 anys, ha pogut equilibrar els seus comptes, en gran part perquè ha mantingut una economia molt austera. Es miren de preveure amb molta exactitud les despeses de cada any, a fi de planificar què es podrà fer. Hi ha despeses recurrents que no es poden tocar (sous dels empleats, aportació als sacerdots, etcètera). N’hi ha d’altres que s’han d’adaptar a les entrades. És aquí on és important la planificació i l’austeritat, sense deixar d’atendre les necessitats de la pastoral diocesana.

En aquest moment, hi ha algunes actuacions que reclamen la nostra atenció que comporten un esforç econòmic important. Estem a punt d’iniciar la construcció de dues esglésies parroquials que han de substituir les actuals: el Carme de Sant Joan Despí i Sant Rafael a la Guineueta. També hi ha esglésies històriques que estem rehabilitant: les dels Sants Just i Pastor, i Sant Agustí, totes dues a Barcelona. Enguany iniciem un pla de manteniment a totes les parròquies, amb visites de tècnics dues vegades l’any. El Fons Comú Diocesà s’està fent càrrec, els darrers anys, de moltes de les petites obres de les parròquies, per tal d’afavorir els seus migrats ingressos. L’aportació de tots ens ho pot permetre.

Mn. Antoni Matabosch
Delegat diocesà d’Economia