Pàgina d'inici > Noticies > Càritas

Un treball decent per a tothom

La plataforma que agrupa moltes entitats eclesials demana un treball digne per a totes les persones

La plataforma Església pel treball decent de la qual en forment part la Delegació diocesana de Pastoral Social i la Delegació diocesana de Pastoral Obrera, ha organitzat un acte, el proper 7 d’octubre a les 13 h a la Parròquia de Santa Maria del Pi per abordar la qüestió del treball decent. Per tant, un problema que aborda a tota la societat occidental; tota aquella que no troba un treball decent amb un sou i un horari adequat al qual s’estipula. Ara en molts casos les ofertes de treball són cada cop més esfereïdores. Uns salaris mínims i amb un horari carregat d’hores extres impagades. Per aquest motiu la plataforma eclesial organitza un acte per parlar-ne i defensar els drets dels treballadors.

Durant la Jornada, es desplegarà una pancarta en favor del Treball Decent; es realitzarà un gest públic per denunciar la precarietat laboral i es llegirà un manifest amb les diferents demandes de les entitats convocants. Prèviament, a les 12 h;  Es durà a terme una eucaristia a la mateixa Parròquia de Santa Maria del Pi (12h).

El Manifest

A tot el món, l’atur, la subocupació, i el treball precari tenen un gran impacte negatiu en la vida de milions de treballadores i treballadors i les seves famílies; agreujant la pobresa i l’exclusió social. En aquest context, és necessari reiterar que el treball és un dret fonamental de tota persona; vinculat a la dignitat humana. El treball no és només una font d’ingressos, sinó que és un bé per a la persona.

Considerem una exigència ètica irrenunciable el respecte dels drets dels treballadors, que es fonamenten en la naturalesa de la persona humana i en la seva dignitat transcendent; remuneració justa, descans, seguretat i salut, integritat moral, adequada protecció social per a la vellesa, la malaltia, l’accident i l’atur, reunió, associació, vaga i negociació col·lectiva.

És per tot això que reivindiquem:

• Una societat que tingui com a objectiu prioritari un treball decent per a tothom; que faciliti l’autonomia i la disponibilitat de recursos suficients per la materialització dels projectes de vida individual i familiar.
  • Una valoració de l’ocupació tant des del punt de vista quantitatiu com qualitatiu; perquè ambdues perspectives són igualment importants per poder garantir el benestar i el desenvolupament de les persones.
  • Una recuperació econòmica acompanyada per la creació d’ocupació suficient; que redueixi la taxa d’atur de forma ràpida i sostinguda fins a nivells anteriors als dels inicis de la crisi i, fins i tot, inferiors.
  • Una millora de la protecció social que disminueixi al màxim possible el nombre de persones sense cap mena de cobertura, sobretot d’aquelles que han perdut l’ocupació i els costa reincorporar-se al mercat de treball, evitant que formin part d’una pobresa i exclusió social que es presenten com a estructurals.