Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Un pessebre d'inclusió social

, Els joves del Centre Ocupacional Taller Escola Sant Camil posen en escena el Nadal al barri del Guinardó

Cavalls, ovelles, gallines… són només algun dels elements que acompanyen el pessebre vivent de la Torre del Suro. Un any més a tornat i, com sempre, protagonitzat per persones del Centre Ocupacional Taller Escola Sant Camil, amb discapacitat intel·lectual. Es tracta de la 23a edició d’aquesta representació que, a més de propiciar el caliu del Nadal pels barcelonins Nadal, té una finalitat terapèutica per als usuaris del centre i d’inclusió social.

Finalitat terapèutica

El director del Centre, el Sergi Gil, explica que la principal finalitat d’aquesta representació és terapèutica, ja que “aquell dia els joves del centre ocupacional són els protagonistes, són ells els que donen alguna cosa cap a la societat”. Segons explica el director, els joves que reben la responsabilitat d’interpretar les diferents figures, normalment són ajudats en el seu dia a dia pels tutors per fer tot tipus de cosa. El dia del pessebre vivent dia tot canvia. “Aquell dia, ells són el centre d’atenció i donen com a regal aquest pessebre vivent a la gent que el visita”, explica.

També, esdevé, alhora, una acció d’inclusió social, explica el Sergi Gil, ja que els visitants veuen la persona amb les seves capacitats i no les seves discapacitats com sempre passa. “D’aquesta manera, veuen que poden fer aquest pessebre a un nivell molt alt i com qualsevol altre de categoria”, afegeix.

Màgia del nadal

Grans i petits fan cua per entrar dins la màgia del pessebre vivent que mostra tot un ventall de diferents quadres tan bíblics i tot tipus d’oficis, que endinsen el visitant dins el pessebre, a través del mercat, els animalons, el bosc i la naturalesa on s’ubica, fins a trobar els reis, els pastors els dimonis i el naixement.

És un dia a l’any, en què es desperta l’essència de les festes en aquesta torre on s’il·lumina els alumnes del Taller Escola Sant Camil que porten la màgia del nadal a tots els seus visitants.