Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Un nou ‘Full Dominical’ per a una Església moderna

L’Església de Barcelona renova, estèticament i tecnològica, la seva publicació setmanal per tal que sigui una portaveu eficaç en el servei diocesà

Dos anys després de la primera renovació del Full Dominical, la Delegació de Mitjans de Comunicació Social torna a actualitzar la seva publicació setmanal amb una nova maquetació dels continguts, un nou tractament dels textos, una grafia diferent per als titulars, uns caràcters de lectura més fàcils i millores en la realitat augmentada en conjunció amb el web. Amb aquests canvis, que es fan ja efectius en el Full Dominical d’aquest diumenge, es pretén ajustar més eficaçment l’espai per a la fotografia i el contingut escrit.

Ampli ventall de col·laboradors i seccions

Paral·lelament a les novetats estètiques i tecnològiques, el Full Dominical també ha ampliat l’elenc de redactors i col·laboradors que hi participaran escrivint setmanalment i, en conseqüència, s’han creat nous espais que permeten expandir la informació relativa als esdeveniments que tenen lloc a la diòcesi.

Això permet mantenir i ampliar, adequadament reorganitzats, els textos de la Paraula de Déu de la litúrgia dels diumenges, els comentaris d’aquesta d’eminents teòlegs i biblistes i les orientacions del magisteri de l’Església que il·luminen o apunten camins i solucions en les qüestions de fe.

Nova realitat augmentada

La tecnologia avança ràpidament i l’Església de Barcelona s’adapta constantment perquè els elements tècnics siguin més intuïtius i ajudin, d’una forma més visual, a posar en contacte el contingut del web amb el del Full Dominical.

Amb una tecnologia més eficient i desenvolupada, es llança una nova aplicació amb la imatge de l’escut de l’Arquebisbat –anomenada AR Església de Barcelona i disponible a l’Apple Store i al Play Store- que es pot usar de forma més ràpida i senzilla tant des dels telèfons intel·ligents com des de les tauletes.

Subscripcions al Full Dominical

Com moltes publicacions periòdiques, els lectors del Full ja tenen l’oportunitat de subscriure’s i rebre’l, cada setmana a casa, per tan sols 69 euros l’any. Amb aquesta promoció, a més, s’enviarà, a final d’any, una edició especial –enquadernada i impresa digitalment- amb tots els Fulls Dominicals del curs. D’aquesta manera, els lectors podran conservar tots els exemplars i tenir l’historial complet de publicacions diocesanes a la seva disposició.

Un Full de tots i per a tots

Gràcies als constants suggeriments de millora dels fidels, la Delegació de Mitjans de Comunicació Social ha pogut incorporar moltes de les propostes en aquesta nova versió del Full Dominical. I és que la publicació no intenta donar sempre resposta a totes les idees i maneres de pensar, sinó que vol ser un eficaç portaveu en el servei diocesà a l’Església de Barcelona. Amb aquest ànim, es treballarà progressivament per tal de millorar-la i adaptar-la a les necessitats comunicatives i pastorals al servei de l’Evangeli de Jesús.