Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona > Càritas

Càritas inicia la campanya de Nadal

Comença la campanya de Nadal sota el lema “Sigues part de la solució contra la pobresa”

Un temps de família viscut en solitud, acompanyat únicament del fred del carrer. Un moment en el què s’acosten unes festes de recolliment, però que molts no gaudeixen d’una llar. Amb aquest motiu, aquesta setmana, les deu Càritas diocesanes amb seu a Catalunya han iniciat la campanya de Nadal. Aquesta es duu a terme del 26 de novembre de 2018 al 6 de gener de 2019. Per segon any consecutiu i sota el lema “Sigues part de la solució contra la pobresa”, les Càritas diocesanes s’han coordinat per fer arribar un missatge d’esperança. Amb ell, es convida tothom a ser part de la solució dels problemes que pateixen les persones més vulnerables.

Una problemàtica urgent: l’habitatge

Amb tot, els problemes socials continuen ben presents en el nostre dia a dia. Per aquest motiu, aquest Nadal la campanya de Càritas vol centrar-se en una problemàtica estructural amb caràcter d’urgència: l’habitatge. Nadal és un temps que remet l’escalfor de la llar que protegeix del fred del carrer, les trobades al voltant d’una taula compartint els darrers moments de l’any i els bons desitjos per al que comença.

Aquests records, que ens semblen tan quotidians, no els han pogut gaudir més d’un 30% de les famílies i persones soles que Càritas ha atès durant l’any 2017. Les persones que viuen aquesta situació no compten amb una llar adequada, assequible i segura. Malgrat aquestes dificultats, des de Càritas es treballa amb el convenciment que tothom mereix una llar on construir els seus records vitals. Un lloc on sentir-se protegit i on recuperar forces per començar un nou dia. Una llar on somiar el projecte vital.

El repte de la societat

Tenim un gran repte com a societat. Ara bé, amb l’ajuda de la ciutadania serem capaços de retornar els records de Nadal a les persones que més ho necessiten. Perquè tothom mereix una llar” ha afirmat Francesc Roig, President de Càritas Catalunya.

La missió de Càritas és acollir i acompanyar les persones que més ho necessiten, i amb el suport de gairebé 16.000 particulars i més de 1.700 empreses, sumada a la feina dels més de 500 professionals i 13.000 voluntaris/es, Càritas ha pogut atendre a 321.287 persones a Catalunya durant l’any 2017. Gràcies a tots ells, la missió de Càritas és possible.

Es poden fer els donatius a: festedecaritas.cat

Font: Càritas