Pàgina d'inici > Noticies > Solidaritat

Un menjador expert en servir esperança

L’arquebisbe Omella visita el menjador social Emmaús, pertanyent a les parròquies de sant Eugeni I Papa i el Pilar, i comparteix el dinar amb els més necessitats de l’Eixample esquerra

Com a qualsevol llar, a la sobretaula del menjador social Emmaús es parla de futbol, de política, d’economia i de la vida mateixa però, sobretot, es transmet l’esperança i les ganes per tirar endavant. Amb un promig de 110 usuaris cada dia -85 persones grans i 25 del programa de famílies amb fills menors derivades de Serveis Socials-, el menjador social de les parròquies sant Eugeni I Papa i el Pilar ofereix un àpat digne i de qualitat als més necessitats de l’esquerra de l’Eixample.

Aquesta enorme acció social l’ha volgut viure de primera mà l’arquebisbe de Barcelona, Mons. Joan Josep Omella, que ha visitat el menjador i ha compartit dinar amb els seus usuaris. L’han acompanyat el director de Càritas Diocesana de Barcelona, Salvador Busquets, i el seu delegat episcopal, Mn. Salvador Bacardit, així com el rector de la parròquia, Mn. Saturnino Rodríguez. Tots ells han ensenyat a l’arquebisbe les instal·lacions del menjador i el seu funcionament diari. Mons. Omella també ha pogut conèixer al patronat i a tots els voluntaris que fan possible aquesta tasca social i que són els encarregats de servir esperança cada migdia.

La gran família Emmaús

Rebut amb aplaudiments, l’Arquebisbe ha saludat un per un a tots els usuaris del menjador Emmaús i ha fet la benedicció d’aliments tot just abans que se servís el primer plat. Patata amb col-i-flor o canelons? Lluç amb pèsols o mandonguilles amb patates? Els usuaris, com cada dia, han pogut escollir un primer, un segon i un postre i, posteriorment, s’ha servit el cafè. Entre els comensals hi ha històries de tot tipus però tots formen part de la coneguda pobresa silenciosa.

Durant l’estona que dinen junts, combaten la soledat i formen una gran família. En sortir de l’àpat, els voluntaris els hi reparteixen alguns productes bàsics com iogurts o embotit per tal que puguin berenar o sopar.

Sobre el menjador social Emmaús

La seva missió és l’acolliment de persones en situació de vulnerabilitat com a conseqüència de problemes de solitud, escàs suport familiar i recursos econòmics mínims en el col·lectiu de gent gran en un àmbit urbà, circumstància que comporta un significatiu deteriorament de la qualitat de vida d’aquestes persones.

El projecte es desenvolupa dins l’àmbit de la Parròquia de Sant Eugeni-El Pilar de Barcelona, ubicada a l’Eixample. L’espai funciona gràcies a l’esforç compartit de l’equip parroquial i d’un nombrós grup de voluntaris amb el suport econòmic de socis col·laboradors i benefactors, empreses i entitats bancàries, i entitats públiques.