Pàgina d'inici > Noticies > Jornada Mundial

Un dia per al migrant i el refugiat

El col·lectiu "Caminem Junts en la diversitat" i Càritas Diocesana celebren la 101a Jornada del Migrant i el Refugiat a la Parròquia de Santa Madrona el 25 de gener

La Parròquia de Santa Madrona de Barcelona (Tapioles, 10) acollirà enguany la celebració diocesana del Dia Mundial de l’Emigrant i el Refugiat que tindrà lloc el dia 25 de gener. Durant la jornada que començarà a les 12h amb una eucaristia, tindrà lloc la inauguració d’una exposició sobre La història de les Jornades de Migracions al Poble-sec.

Després de dinar tots plegats l’acte, organitzat pel col·lectiu “Caminem junts en la diversitat” de la Delegació de Pastoral Social i per Càritas Diocesana, s’acabarà amb una pregària per recordar els morts a la Mediterrània, que inclourà la projecció del documental “Xam”.

“Església sense fronteres, mare de tots”

El Papa Francesc a posat títol a la diada amb el lema “Església sense fronteres mare de tots” en un missatge transmès el setembre passat expressament per a la Jornada d’aquest 2015. En aquest escrit convida a conèixer el rostre d’aquells que sofreixen, sobretot en les “víctimes de les noves formes de pobresa i esclavitud” citant l’Evangeli de Mateu: El Senyor diu: «Vaig tenir fam i em donàreu menjar; tenia set, i em donàreu beure; era foraster, i em vau acollir, vaig estar despullat i em vau vestir, malalt i em vau visitar, a la presó i vinguéreu a veure» (Mt 25, 35-36).

Ja fa més de 100 anys que l’Església celebra aquesta jornada, que oficialment té lloc el 18 de gener, un dia que és dedicat a acompanyar tots aquells que viuen lluny de les seves llars. L’ONU, per la seva banda, l’any 2000 va proclamar també el Dia Internacional de l’Emigrant que se celebra el 18 de desembre a tot el món.