Pàgina d'inici > Noticies > Càritas

Última sessió de formació per al voluntariat de Càritas

Mercè Darnell tanca el cicle de reflexions entorn l’experiència del voluntariat presentant les dades principals de la memòria del 2014

Acaba el curs també per a Càritas Diocesana de Barcelona. I ho fa amb l’última sessió del cicle de reflexions entorn l’experiència del voluntariat, que ha comptat amb una ponent ben coneguda: Mercè Darnell, cap de Programes i Serveis de Càritas Diocesana de Barcelona. La treballadora social es va basar en què fa l’entitat i cap a on va: en definitiva, va detallar l’acció social de Càritas avui, explicant les dades principals de la memòria del 2014, que es van presentar fa una setmana en roda de premsa. Però també va destacar els reptes de futur i els projectes de cara a aquest 2015 i a l’any vinent. La ponència va finalitzar amb un petit refrigeri on els voluntaris van poder parlar amb Darnell. Un ‘fins aviat’ a la formació que començarà, de nou, l’any vinent.

Continua la crisi

Tot i que no ha augmentat el número de persones a les quals s’ha atès, sí que s’han intensificat les ajudes a la gent més desfavorida com els infants, els joves o les famílies emigrades perquè la situació de patiment és major. Amb les ajudes que es concedeixen s’intenten cobrir les necessitats bàsiques dels qui les sol·liciten però també, des de Càritas, se’ls dóna l’opció a formació i ajuda emocional, bàsics en moments de vulnerabilitat. Tot això s’emmarca perfectament en la nova campanya de Corpus que ha engegat l’entitat: “Caiguis on caiguis, allà estarem”.

Els reptes actuals de Càritas van en consonància amb el que els pobres demanen: atenció a infants i famílies perquè puguin sortir endavant, formació de pares i mares, suport a embarassades, reforç escolar, formació sociolaboral i manteniment de l’habitatge. Aquestes són les línies mestres però n’hi ha d’altres com l’atenció a la gent gran, que és un factor també clau ja que “han passat de ser persones cuidades a ser cuidadors de la família”.

El que sí que es constata és que la crisi continua amb un augment de la pobresa severa i de la desigualtat social perquè “hi ha sectors que es queden com al marge de la societat i molta gent feble que està a punt de caure”. I és que els pobres cada cop són més pobres i, per molt que trobin feina com s’apunta des dels governs, aquesta és precària: “En aquest sentit, no deixen de ser pobres per tenir feina”. Per tot això i molt més, Càritas està sempre al costat dels més vulnerables.