Pàgina d'inici > Noticies > Diaconat

Trobada del diaques de Barcelona

El bisbe Sebastià presideix la trobada dels diaques que exerceixen permanentment el seu ministeri amb les seves esposes al Seminari Conciliar

Els diaques permanents i algunes esposes vàren començar la nostra trobada de principi de curs, el dissabte dia a 15 a la capella del Seminari Conciliar de Barcelona amb l’Eucaristia presidida pel bisbe auxiliar Sebastià. En aquesta eucaristia el diaca Pedro Larrad i la seva esposa Montserrat van voler compartir i celebrar amb la resta de diaques les seves noces d’or, després d’unes paraules van renovar el seu compromís matrimonial que va ser acollit pel bisbe Sebastià beneint-los de nou.

Vàren continuar en una de les aules,  on el bisbe Sebastià va fer una introducció i una mirada a les diferents situacions actuals i temes a tractar; sobre l’any de la misericòrdia; en què el calendari diocesà ha de ser un espai de comunió entre tots; la valoració dels exercicis espirituals; l’Eucaristia i el sopar de finals de curs, etc.  Seguidament es va obrir un espai de diàleg  on es va poder constatar que hi ha una tendència a l’individualisme tant a nivell personal com comunitari, un dèficit de vida comunitària en les comunitats parroquials, que hi hauria d’haver més moments de trobada entre diaques i els candidats al diaconat. Valorant com molt positiu els exercicis espirituals que s’han realitzat aquest dos últims anys a principi de curs, veient la necessitat de continuar i d’obrir-los a altres diaques d’altres diòcesis i els candidats. Es fa un llistat provisional de temes per a la formació d’aquest curs: L’homilia, L’Exhortació apostòlica Amoris Laetitia, La conversió pastoral com a diaques, fent-ho en quatre trobades, tres de formació i una de festiva, deixant l’organització a la  permanent del Col·legi Diaconal de Barcelona i al bisbe Sebastià.

Vàren acabar aquesta trobada com es costum amb el  dinar de germanor i aquest cop celebrant també les noces d’or matrimonials del nostre germà diaca Pedro i la seva esposa Montserrat.