Trobada del diaques de Barcelona

El bisbe Sebastià presideix la trobada dels diaques que exerceixen permanentment el seu ministeri amb les seves esposes al Seminari Conciliar

Els diaques permanents i algunes esposes vàren començar la nostra trobada de principi de curs, el dissabte dia a 15 a la capella del Seminari Conciliar de Barcelona amb l’Eucaristia presidida pel bisbe auxiliar Sebastià. En aquesta eucaristia el diaca Pedro Larrad i la seva esposa Montserrat van voler compartir i celebrar amb la resta de diaques les seves noces d’or, després d’unes paraules van renovar el seu compromís matrimonial que va ser acollit pel bisbe Sebastià beneint-los de nou.

Vàren continuar en una de les aules,  on el bisbe Sebastià va fer una introducció i una mirada a les diferents situacions actuals i temes a tractar; sobre l’any de la misericòrdia; en què el calendari diocesà ha de ser un espai de comunió entre tots; la valoració dels exercicis espirituals; l’Eucaristia i el sopar de finals de curs, etc.  Seguidament es va obrir un espai de diàleg  on es va poder constatar que hi ha una tendència a l’individualisme tant a nivell personal com comunitari, un dèficit de vida comunitària en les comunitats parroquials, que hi hauria d’haver més moments de trobada entre diaques i els candidats al diaconat. Valorant com molt positiu els exercicis espirituals que s’han realitzat aquest dos últims anys a principi de curs, veient la necessitat de continuar i d’obrir-los a altres diaques d’altres diòcesis i els candidats. Es fa un llistat provisional de temes per a la formació d’aquest curs: L’homilia, L’Exhortació apostòlica Amoris Laetitia, La conversió pastoral com a diaques, fent-ho en quatre trobades, tres de formació i una de festiva, deixant l’organització a la  permanent del Col·legi Diaconal de Barcelona i al bisbe Sebastià.

Vàren acabar aquesta trobada com es costum amb el  dinar de germanor i aquest cop celebrant també les noces d’or matrimonials del nostre germà diaca Pedro i la seva esposa Montserrat.

17 Juny, 2019
L’Hospital del Sagrat Cor s’estableix a la parròquia dos dies al trimestre per atendre les necessitats bàsiques dels sense sostre
17 Juny, 2019
El sacerdot Josep María Alsina ofereix un decàleg mostrant les raons per les quals el Cor de Crist arriba als joves