Treure la vida, però no la fe

El Diumenge de Pasqua van morir 150 persones en un atac a l'església de Sri Lanka, Pringantha Jayakody explica el seu testimoni

El Diumenge de Pasqua va ser el dia en què el terrorista suïcida de Saint Sebastián, a Sri Lanka, va assassinar a 150 feligresos. Aixecar-te, anar a celebrar la Missa de Resurrecció i no tornar. 150 vides. Entre elles, la vida de la dona de Pringantha Jayakody. El procés d’acceptació de mort d’un ser estimat és un procés llarg.

«Gràcies a Déu»

«El meu veí em va dir que havia vist al meu fill caminant. Estava sagnant, amb sang en tota la seva roba. Però estava caminant», explicava Jayakody. Un moment en el qual va aprofitar per a donar gràcies, tal comenta. «Vaig dir ‘Gràcies a Déu’, perquè vaig pensar que això significava que estaven vius». No obstant això, el marit de la víctima va pensar, en primera instància, que la seva dona estava fora de perill, de manera que va estar esperant.

Les ferides del fill van ser lleus, encara que l’han deixat marcat. Pel que fa a la seva dona, al principi va creure que podria estar entre els centenars de ferits, dispersos pels hospitals. Va tardar dies a acceptar la seva mort, setmanes contenint les llàgrimes i més tard va poder explicar la seva experiència i perdonar els assassins per una raó.

«Malgrat tot, continuo dient que estem orgullosos de ser catòlics. Sense dubtar-ho. En la meva situació, encara puc dir que estic orgullós de ser catòlic…. Les víctimes van dedicar les seves vides, inclosa la meva dona, van dedicar les seves vides a Déu, a res més», explica Jayakody.

Destrossar vides, però no reduir la fe

El pare Shamir era un dels concelebrants el dia dels fets. Estava exactament al costat de l’altar quan el van sorprendre l’explosió i els crits de dolor de les víctimes.

«Ha estat una experiència terrible, molt trista. Per als nostres fidels, després d’aquest atac, la fe de la gent no ha disminuït, sinó que ha sortit enfortida», comenta el sacerdot. A més, afegeix «ara veiem a la gent acudint a grans trobades, als serveis religiosos, la Santa Missa, per a rebre la Comunió. I penso que s’ha produït un augment del número dels fidels que vénen i participen en els serveis religiosos».

Les bombes dels terroristes han destrossat vides i edificis, però no han aconseguit reduir la fe. Així ho ha comprovat l’equip internacional d’Ajuda a l’Església que Sofreix que ha visitat Sri Lanka per a portar-los el suport i la solidaritat de tota l’Església. Segons la fundació l’ajuda immediata ha estat ràpida però ara és urgent reforçar la comunitat cristiana amb projectes de llarg termini perquè aconsegueixi recuperar-se d’aquest cop dur.

19 Agost, 2019
El segon capítol de l'Instrumentum Laboris proposa una conversió ecològica integral que es preocupi per la terra amazònica i pels pobles indígenes que habiten en ella