Treballar per la unitat

Entrevista a Montserrat Puigdellívol, directora del Secretariat diocesà d’Ecumenisme de l’Arquebisbat de Barcelona

Del 18 al 25 de gener se celebra una nova Setmana de Pregària per a la Unitat dels Cristiansi ja se n’han fet 24. En el decurs d’aquesta, a les parròquies, moviments i comunitats de vida consagrada es prega per la unitat. A més a més, es participa en les celebracions que organitzen comunitats d’altres confessions cristianes. Aquest any, la celebració, a la qual hi van participar representants de diverses confessions cristianes a la catedral de Barcelona, la va presidir divendres Mons. Sergi Gordo. El setembre passat, la Montserrat Puigdellívol va ser nomenada directora del Secretariat diocesà d’Ecumenisme de l’Arquebisbat de Barcelona. Així, Puigdellívol va ser nombrada després de prop de 25 anys a càrrec de la secretaria tècnica de la Delegació diocesana d’Ecumenisme i Relacions Interreligioses.

Com es viu avui l’ecumenisme a Catalunya?

L’ecumenisme a Espanya va començar per Catalunya. Té fortes arrels, basades en una bona amistat i unes excel·lents relacions. Aquest fet, doncs, ajuda a l’hora d’establir col·laboracions i treballar en projectes comuns que fa anys que tenim.

Arribarem a viure una celebració de l’Eucaristia conjunta de les diferents esglésies cristianes?

Aquest és el desig. L’ecumenisme és estimar i conèixer els altres germans cristians. Si encara hi ha reticències no són per l’edat ni per la ideologia, sinó que provenen d’un catolicisme i altres confessions molt tancats.

Quins objectius et proposes?

El camí proposat pels grans ecumenistes del segle XX: “La unitat com Crist la vol i pels camins que Ell mateix indiqui“… Aquest curs, treballarem en sintonia amb el nou pla pastoral SORTIM, especialment l’eix de la fraternitat. També volem potenciar l’ecumenisme com el presenta el decret Ut Unum Sint als arxiprestats i a les parròquies. Per altra part, volem continuar amb el treball de diàleg i col·laboració amb totes les confessions cristianes. Finalment, a més a més ens agradaria donar resposta a les qüestions ecumèniques que ens presenten les parròquies.

Entrevista realitzada per Òscar Bardají i Martín per al Full Dominical del 20 de gener

16 Juliol, 2019
Els missioners de la província eclesiàstica de Barcelona es reuneixen sota el lema: «Batejats i enviats: l’Església de Crist en missió al món»
16 Juliol, 2019