Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona > Destacat 3

Jornada Mundial pel treball decent

Les delegacions de pastoral obrera i pastoral social s'uneixen per defensar el treball digne

La plataforma Església pel treball decent de la qual en forment part la Delegació diocesana de Pastoral Social i la Delegació diocesana de Pastoral Obrera, ha organitzat un acte, el proper 1 de març a les 19.00 h a l’Escola Jesuïta El Clot per abordar la qüestió del treball decent. Un problema que aborda a tota la societat occidental que no troba un treball decent amb un sou i un horari adequat al qual s’estipula. Ara en molts casos les ofertes de treball són cada cop més esfereïdores. Uns salaris mínims i amb un horari carregat d’hores extres impagades. Per aquest motiu la plataforma eclesial organitza un acte per parlar-ne i defensar els drets dels treballadors.

En què consistirà l’acte?

“Com assolir avui un treball decent?” serà el títol de la taula rodona que posarà en diàleg als diferents actors relacionats en el món del treball: l’Administració, el món empresarial i el món dels treballadors i treballadores. La taula rodona estarà moderada pel periodista Josep M. Ureta qui donarà els torns de paraula als tres ponents de l’acte: María Recuero, secretària General del sindicat de l’USOC; Enric Vinaixa, director general de Relacions Laborals i Qualitat en el Treball del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies; i Rosa Llamas, directora de Persones i Organització de Grupo CLECE.

Seguidament hi haurà les intervencions d’una fila zero. Representants de la Confederació de Treballadors Autònoms de Catalunya, el Col·lectiu “Les Libèl·lules”, la CGT, l’Assemblea d’Aturats de Barcelona i els Moviments Obrers Cristians (JOC, ACO, GOAC).

Aquest acte estava previst per al dia 5 d’octubre amb ocasió de la Jornada Mundial pel treball decent. Es va haver d’ajornar degut a la situació política que vivia aquell moment Catalunya. Tot just dies després dels fets ocorreguts l’1 d’octubre del 2017.