Pàgina d'inici > Noticies > Joventut

Traçant amistat amb l'esport

La lliga interparroquial de la MCJ-MUEC es formateja en dues jornades esportives de futbol, basquet i voleibol

“L’esport ajuda a enfortir els llaços d’amistat i a créixer en els millors valors”. Amb aquest propòsit, el Moviment Cristià de Joves (MCJ) i Moviment d’Universitaris i Estudiants Cristians (MUEC) organitzava cada any la Lliga Interparroquial, en la qual, es batien diferents equips durant el curs una competició de futbol. Ara, mantenint l’objectiu, però amb un format nou els dos moviments han organitzat dues jornades multiesportives. Es tracta de dos dies en que es troben joves de diferents parròquies de la diòcesi i competeixen en futbol, voleibol i bàsquet.

Nova competició

Després de celebrar quatre edicions en format de Lliga interparroquial de futbol, enguany els mateixos joves han optat per fer dues jornades multiesport:   bàsquet, voleibol i futbol amb equips barrejats de les diferents parròquies, amb nois i noies barrejats.   L’objectiu és aconseguir un ambient de menys competitivitat i rivalitat i més fraternitat i companyonia.

Això es va aconseguir ja en la primera edició d’aquest curs, celebrada aquest passat diumenge 31 de gener a les instal·lacions de l’escola de La Salle de Premià de Mar.  Una quarantena de joves de les parròquies de Poble Sec de Barcelona, Santa Coloma de Gramanet, Vilassar de Mar,  Santa Maria de Premià de Mar, Mare de Déu de la Salut de Badalona i Maria Auxiliadora de Mataró van disfrutar d’un càlid diumenge d’hivern entre partits, jocs, nous amics, i la celebració de l’Eucaristia, molt participada, sota el lema que els diversos grups que formen el Moviment venen treballant i compartint al llarg d’aquests dos últims cursos:   “Serem feliços en l’amistat i els servei”.

Polseres de colors

Unes polseres amb els colors de les anelles olímpiques van ser la novetat de la jornada i el motiu de record.  L’anella formada per tots els participants mentre cantaven l’ “Hora dels adeus”  va ser el punt final mentre s’emplaçaven a la propera activitat que els aplegarà a tots:  la Trobada de Rams per viure i celebrar junts la Setmana Santa,  els dies 20 i 21 de març a l’Alberg Marista de Llinars del Vallès.

El Moviment Cristià de Joves-Muec s’inscriu en l’espiritualitat i metodologia de l’Acció Catòlica General, i com a tal està orientat per les quatre notes que el Concili Vaticà II  va donar a l’Acció Catòlica com a forma habitual i bàsica d’associació laïcal que ofereix la diòcesi:

• El seu objectiu immediat és la finalitat apostòlica de l’Església.
  • Els laics (en el nostre cas el joves) assumeixen la responsabilitat de la
  • seva organització i direcció.
  • Els laics actuen units en associació.
  • Està en comunió orgànica amb el ministeri pastoral diocesà, el bisbe.