Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Tots plegats fem i mantenim l’Església

Aquest diumenge se celebra la Diada de Germanor, sota el lema ‘Participar en la teva parròquia és fer una declaració de principis’

L’Església no és només una entitat invisible, tot i que està en les mans de Déu. No és només una obra guiada per l’Esperit, sinó que necessita de l’ajut de les persones. No està portada només per voluntaris, sinó que necessita persones dedicades a temps complet. No està composta per grups de persones que simplement es troben a les cases particulars, sinó que necessita espais com les esglésies i els llocs parroquials.

En definitiva, necessita una base econòmica, un personal, uns edificis adequats i una gestió professional i eficaç. I és que, com és obvi, l’Església necessita mitjans econòmics per realitzar la seva missió. Per això, aquest diumenge, se celebra el Dia de l’Església Diocesana o més conegut com a Diada de Germanor: l’únic dia que es fa una col·lecta a les esglésies amb la finalitat d’ajudar cada diòcesi o bisbat en les seves necessitats materials.

Fons Comú Diocesà

Gràcies a la col·lecta del Dia de l’Església Diocesana, pot funcionar l’anomenat Fons Comú Diocesà, que és com una caixa de compensació per mitjà de la qual les parròquies amb més recursos econòmics ajuden aquelles altres que tenen moltes necessitats però menys disponibilitats econòmiques. Aquesta jornada d’economia al servei de la pastoral és equitativa perquè persones i parròquies aporten el que poden i reben el que necessiten; és solidària perquè ajuda els més pobres i abandonats per la societat; i és ètica perquè no especula i compleix els seus deures fiscals.

“Hem de recordar també que cap institució viu només de l’aire del cel i que la parròquia i tota l’Església diocesana necessiten contribucions econòmiques per poder dur a terme les seves finalitats. Per això, quan demostrem que valorem realment el principi que som membres responsables de l’Església és quan estem disposats a col·laborar econòmicament en favor de l’Església diocesana i de la parròquia”, expressa el Cardenal Sistach.

Xifres de l’Arquebisbat de Barcelona

Durant l’any 2013, els ingressos administrats per la Delegació d’Economia van ser de 15.545.087 euros i les despeses van ascendir a 15.539.383 euros. En conseqüència, en l’exercici de 2013, l’excedent va ser positiu en 5.704 €. Tanmateix, analitzant els comptes, queda palès que els ingressos disminueixen, excepte les subvencions per obres i lloguers, així com les despeses ordinàries, que també disminueixen per tal d’adequar-les a la reducció d’ingressos. Gràcies a l’excedent positiu, s’ha fet la nova capella de Sant Lluc de l’Avinguda Vallbona.