Torna la màgia del Pessebre Vivent de la Torre del Suro

L'alcaldessa de Barcelona visita la recreació nadalenca dels alumnes del Taller Ocupacional Escola Sant Camil, reconegut amb el Premi Ciutat de Barcelona de Cultura

Un any més els joves del Centre Ocupacional Taller Escola Sant Camil han posat en escena les figures del pessebre al barri del Guinardó. Una 24a edició que arriba amb l’al·licient del Premi Ciutat de Barcelona de Cultura concedit el passat mes de febrer, i que ha atret nous visitants que volien conèixer els guardonats. Entre aquests l’alcaldessa Ada Colau que prèviament a l’inici, va estar amb el director del Centre, Sergi Gil, les institucions col·laboradores i la regidora del districte Mercedes Vidal. Després va poder veure de prop el resultat de l’esforç i la implicació joves amb discapacitat intel·lectual que van representar amb èxit les diferents escenes del pessebre.

Grans i menut esperaven en una llarga cua, també, desitjosos per descobrir tota la representació que va aconseguir transmetre la màgia del pessebre amb una recreació màgica dels joves, envoltats d’una gran ambientació i fins i tot animals de debò. Acabada la visita, una bona tassa de caldo per contrarestar el fred arrodonir l’essència del Nadal.

Taller Escola Sant Camil

És un centre ocupacional que dóna atenció a persones amb discapacitat intel·lectual des de 1962. El centre és un servei de la Pia Unió dels Germans Missioners de Malalts Pobres del barri del Guinardó de Barcelona coneguts popularment com els Camils. Actualment, Sant Camil dóna atenció a 80 persones en dos serveis diferenciats: el Servei de Teràpia Ocupacional (STO) i el Servei d’Orientació i Inserció (SOI).

Al Taller Escola Sant Camil treballen per millorar l’autonomia dels seus usuaris mitjançant activitats que permetin aprenentatges globals i útils per a la seva rutina diària. Desenvolupen activitats per millorar les habilitats personals, socials, comunicatives i motrius. Les característiques de la població del centre són canviants i amb elles les seves necessitats.

21 Agost, 2019
Entrevista a l'escriptor i poeta madrileny F. Javier Expósito sobre les seves sensacions després de la peregrinació a Palestina i Israel
19 Agost, 2019
El segon capítol de l'Instrumentum Laboris proposa una conversió ecològica integral que es preocupi per la terra amazònica i pels pobles indígenes que habiten en ella