Pàgina d'inici > Noticies > Joventut

“Taizé-Catalunya 2015: una amistat que perdura”

Les delegacions diocesanes de pastoral juvenil i diferents grups de persones properes a la comunitat de Taizé organitzen la trobada Taizé-Catalunya 2015: Una amistat que perdura, que se celebrarà el proper dissabte 16 de maig al Seminari Conciliar de Barcelona. La trobada s’iniciarà al matí i acabarà amb una pregària d’acció de gràcies a la tarda del mateix dia, a l’església de Santa Maria del Mar. Les inscripcions ja es poden fer a través de la pàgina web de la comunitat.

La trobada té la finalitat de commemorar el centenari del naixement del germà Roger i el 75è aniversari de la seva arribada al poblet de Taizé (França) l’agost de 1940, dins del conjunt d’actes commemoratius que organitza la comunitat ecumènica de Taizé al llarg de l’any 2015.

A partir de les 10h del matí tindran lloc diversos tallers anomenats “Compartim signes d’esperança”. A la tarda, un germà de la comunitat de Taizé conduirà un espai de reflexió de la carta Cap a una nova solidaritat, la qual proposa quatre camins per ser “sal de la terra”. Finalment, la celebració acabarà amb una pregària a Santa Maria del Mar a les 19:30h.

Un acte de commemoració

Durant tot l’any 2015 se celebren els 75 anys de la fundació de la comunitat, 100 anys del naixement del germà Roger (el 12 de maig de 1915) i 10 anys de la seva mort, el 16 d’agost de 2005. D’altra banda, la propera Trobada Europea de Joves convocada per la comunitat de Taizé com a nova etapa del pelegrinatge de confiança a través de la terra, se celebrarà a la ciutat de València.