Pàgina d'inici > Noticies > Joventut

“Sou missioners i sembradors”

Amb aquestes paraules, l’arquebisbe Omella, va encoratjar els joves responsables de les activitats de la delegació de pastoral de joventut en el sopar de fi de curs

Aquest dimecres nit, la seu de la delegació de pastoral de joventut fou el lloc escollit per celebrar el sopar de fi de curs que va reunir els joves responsables de les activitats de la Delejove i l’arquebisbe Joan Josep Omella. No van faltar a la cita, Mn. Bruno, delegat de joventut, i el laic compromès Francesc Figueres, secretari tècnic.

L’arquebisbe desitjava conèixer de primera mà les inquietuds i anhels i les activitats i grups de la Delejove i el sopar d’ahir fou l’ocasió perquè els joves, compromesos en l’evangelització d’altres joves, poguessin exposar al pastor diocesà les seves esperances i interrogants.

Els joves desitjaven, per la seva part, conèixer per on vol l’arquebisbe que camini l’acció pastoral de joventut i l’arquebisbe Joan Josep, en un diàleg franc i obert, no va defugir les preguntes dels responsables de joventut. “Vosaltres heu de ser missioners i sembradors” els digué, “ja sé que teniu ganes de veure els fruits del que feu, però heu de ser pacients respectant el temps de Déu i sabent que la vostra feina és sembrar la fe en el cor dels vostres amics, companys d’universitat, feina, etc”.

“Ens cal també una gran acció de comunió”, afegí l’arquebisbe, “en la nostra església diocesana hi ha molts grups de joves, de carismes i tarannàs distints, però tots hem d’anar pel mateix camí, junts, aplegats en una sola església diocesana”. I per remarcar aquest sentit de comunió, Mons. Omella els explicà que ell porta el bàcul vertical, dempeus, per tal que tothom el pugui veure i seguir la fe, però que també el porta horitzontal per a que tothom s’hi pugui abraçar.

En un sopar estiuenc, fresc, distes i alegre, els joves responsables dels distints grups i activitats de la delegació de joventut i l’arquebisbe van viure, aplegats a la taula, aquesta experiència de comunió.