Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Sortida de convivència del col·lectiu Caminem Junts en la diversitat

El primer diumenge de juny els col·lectius Caminem Junts en la diversitat van realitzar la seva tradicional sortida de convivència per cinquè any consecutiu, en un dia de germanor i coneixement comunitari

Aquest any el destí fou Ripoll i Sant Joan de les Abadesses. Els llocs a visitar s’escullen  amb l’objectiu de visitar llocs emblemàtics del País. Hi participaren dues-centes cinquanta persones, pertanyents a comunitats formades per xinesos, filipins, llatino americans i de parròquies de l’Arxiprestat de Provençals, del Poble Sec, Trinitat Roquetes, la Torrassa- Collblanc , membres del Verdallar i de Migra studium, i altres.

Els cinc autocars sortiren a dos quarts de nou del matí de la Plaça Universitat de Barcelona, i s’arribà  cap a les deu a Ripoll. Desprès d’un temps lliure, es participà en l’Eucaristia dominical de la Parròquia de Santa Maria de Ripoll. L’Eucaristia fou presidida per Mn. Josep m Jubany i concelebrada per alguns preveres participants en la sortida .

En la homilia, Mn. Jubany, glossà la importància de la festa de l’Ascensió del Senyor. Comentà la importància de les paraules de Jesús en l’Evangeli del dia, a on enviava als Deixebles, i amb ells a tota l’Església, a predicar l’evangeli a tots els pobles de la terra. Destacà, que amb aquest manament, el Senyor no fa distincions de persones, i que tots, independentment del nostre lloc de naixement, cultura o idioma, formem part d’una mateixa família. Els creients hem de rebutjar tota actitud xenòfoba, i ens hem de distingir per l’acolliment  i l’hospitalitat envers les persones que han vingut a casa nostra,  tot cercant una vida digna. Recordà la importància de Ripoll, en la formació del Catalunya, i com una de les característiques històriques de Catalunya en la seva historia és que ha estat un lloc de “marca”, a on han confluït persones de diferents indrets.

Els cants de la Missa s’interpretaren  en diversos idiomes, així el Pare nostre fou cantat en xinés, el Sanctus i cants de la comunió en tagaló, i també en català i castellà. És obligat agrair al rector i a la comunitat de Santa maria de Ripoll, la seva disponibilitat, acollida i facilitats donades.

Acabada la missa algunes persones visitaren el Museu del Monestir.Al migdia en una explanada de Ripoll es compartí el dinar, i desprès s’organitzaren jocs pels infants , així com algunes danses i altres activitats lúdiques.

Per la tarda s’anà a Sant Joan de les Abadesses, i es visità  el seu monestir. Fou per molts, que era la primera vegada que el visitaven, la possibilitat de conèixer la bellesa d’aquest monument, impressionà la les figures del Davallament. Cap a les sis de la tarda es retornà a Barcelona.

Aquesta convivència, s’emmarca dins els actes que el Col·lectiu organitza durant el curs. Caminem Junts en la diversitat es troba periòdicament, una vegada cada dos mesos , i reflexiona, i proposa indicacions de com ha de ser la pastoral ordinària de les parròquies i comunitats en una societat cada vegada més multicultural. També organitza conferencies, sessions formatives, i adquireix especial relleu la Jornada mundial dels emigrants en el mes de gener. Recordem que el lema d’enguany és Caminem junts en la diversitat Font de riquesa