Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Sóc cristià del Pakistan

La comunitat pakistanesa celebra amb la feligresia de Barcelona una missa funeral en record a totes les víctimes de l'atemptat a Lahore

Sóc Cristià del Paquistà aquest és el lema que va acollir la missa funeral per les víctimes de l’atemptat a Lahore. Un lema que tothom duia per mostrar el seu suport a la comunitat pakistanesa, en una trobada molt emotiva que va plànyer aquelles víctimes que van perdre la vida el Diumenge de Pasqua, així com, tots cristians perseguits.

La celebració va tenir lloc a l’Església Santa Anna, que va quedar plena de gom a gom, de cristians que se sumaven a la tristor de la comunitat pakistanesa, present a primera fila. El representant d’aquesta, Kamran Abdulah, va obrir l’acte destacant el suport de tots els pakistanesos en la fe, i agraint el de tota la comunitat cristiana present aquella nit. Un suport que “ajuda a tirar endavant”, tot i “saber que molts dels seus familiars continuen patint allà enmig de la violència”.

“Què podem fer?”

El bisbe auxiliar de Barcelona, Mons. Sebastià Taltavull que presidia la celebració, va recordar durant l’homilia tots els cristians perseguits i va lloar la seva fe que es mantenia ferma davant les tràgiques circumstàncies. “En temps de persecució – va dir Taltavull- la fe és més autèntica, es viu amb més risc, però amb valentia i amb la força que rebem a Déu, sobretot, a l’hora d’enfrontar-nos amb qualsevol oferta de claudicació que se’ns presenta”.

El bisbe auxiliar va continuar fent referència a l’experiència del martiri que quan arriba, s’identifica amb una “experiència mística u fa de la mateixa vida una ofrena a Déu”. “En el màrtir el seu desig de morir s’explica pel seu desig de viure i estar al costat de Jesús i Déu Pare”, va afegir.

El bisbe va interpel·lar els presents preguntant-los “què podem fer?”. Els va respondre la fórmula clau que se centra a actuar com a cristians. “Sempre, –va dir Taltavull- la nostra acció com a cristians immersos en la societat haurà de ser creativa, com ho va ser Jesús” amb un “estil proper a les persones, acollint, escoltant, entenent, perdonant i estimant sempre”.

Llums del cristianisme

Un moment molt sentit de la missa va ser després de les ofrenes, quan els membres de la comunitat pakistanesa van encendre unes espelmes com a símbol de la llum que han deixat cada una de les víctimes de l’atemptat de Lahore. Cada una de les candeles es va posar a l’altar, davant de tots els assistents que aquella nit pregaven per a ells.

Parlaments

Entre els presents, hi havia el director d’Afers Religiosos de la Generalitat de Catalunya, Enric Vendrell , el director de Càritas Diocesana de Barcelona, Salvador Busquets amb la coordinadora del Servei d’Ajuda als Refugiats de Càritas, Juana Martín, així com, la representant també la delegada d’Ayuda a la Iglesia Necesitada, Ariadna Blanco.

Busquets va dedicar unes paraules per agrair el suport de tots en aquesta causa, i va informar com la gent pot sumar-se en l’ajut per a tots els refugiats que estan arribant, víctimes de la violència.

La delegada d’Ayuda a la Iglesia Necesitada, per la seva banda també va intervenir, expressant la seva alegria per recordar també aquells que “no són portada a les notícies” i va recordar també aquells gairebé 10.000 cristians perseguits i assassinats cada any a països com Nigéria, República Centre Africana, Iemen, Sudan, etc. “Ells estan regant la terra amb la seva sang i el seu testimoni està donant molt fruit”, va dir.

Al·leluia

La comunitat pakistanesa va entonar un Al·leluia” en urdu, per agrair aquesta presa de contacte i consol de tots els cristians presents. Quan va acabar la celebració, la pregària no es va aturar, sinó que va continuar a la capella que hi ha per l’oració als cristians perseguits.