S’obren les inscripcions per anar a Lourdes

L’Hospitalitat de La Mare de Déu de Lourdes animen a participar en el pelegrinatge del 27 de juny a l’1 de juliol i/o del 26 al 30 de setembre

En el sud de França es troba un petit poble on l’hospitalitat i els miracles hi tenen cabuda. Una terra on Maria va decidir deixar-hi la seva empremta. Una empremta on els malalts són els protagonistes. Un lloc on cada nit l’esperança i la unió se simbolitzen amb unes espelmes. Llums que entonen un Ave Maria i omplen l’esplanada denotant la fe del qui s’abandona en els braços de la Verge. Una acollida, un refugi: Lourdes.

Així, ja estan obertes les inscripcions per participar del pelegrinatge que organitza l’Hospitalitat de la Mare de Déu de Lourdes de Barcelona, Sant Feliu de Llobregat i Terrassa. D’aquesta manera, dues opcions són possibles: del 27 de juny a l’1 de juliol i/o del 26 al 30 de setembre.

Descobrir Lourdes, descobrir-se

L’entitat, amb total, organitza dos pelegrinatges a l’any, un al juny i un altre al setembre. Es tracta, doncs, d’unes 700 persones que hi participen. Acompanyar l’Hospitalitat de Lourdes suposa viure l’experiència de forma diferent. Així, es presenta la oportunitat de viure i compartir el dia a dia amb persones malaltes i que necessiten l’ajuda de tots. Un pelegrinatge compartit, on cal obrir-se als altres, compartir-ho i estar disposat a ajudar en tot. Per tant, és estimant com es descobreix el veritable sentit de viure en plenitud.

Un caminar junts que es fa amb l’acompanyament d’un bisbe i diferents sacerdots que uneixen el servir, l’acompanyar i el compartir amb la pregària. Amb tot, es prega a la Gruta, es resa el rosari a la processó de les torxes, es participa a la Missa internacional, amb ulls de fe.

Com participar-hi?

Per tal d’inscriure’s, s’ha d’enviar un correu a info@hospitalitat.org o trucar de dilluns a divendres de 16 h a 20 h al telèfon de l’Hospitalitat: 93 487 40 09. A més a més, cal remarcar que segons les inquietuds i aptituds de cadascú es pot escollir participar de moltes maneres diferents.

Una de les opcions és participar com Hospitalari (voluntari), fent un dels molts serveis d’ajuda a les persones malaltes i discapacitades que s’acompanya. També es pot acompanyar com a pelegrí, fent família hospitalària. A més a més, evidentment, s’hi pot participar com a persona malalta o discapacitada.

• Servei sales

És l’equip d’hospitalaris principal que es lleva el primer i que va a despertar les persones malalts i/o discapacitades i a organitzar les habitacions: dutxes, afaitar, pentinar, fer llits, lavabos, etc.. Ajuden a tothom a despertar-se per començar el dia amb un gran somriure i molta alegria. També al vespre, ajuden a repetir la tasca en sentit invers: posar al llit i aconseguir que tothom marxi a dormir contents. I més, es reparteixen les guàrdies de dia i de nit, per vetllar que tothom estigui bé en tot moment.

• Servei menjador

És l’equip que paren taula, serveixen el menjar, col·laboren en el  repartiment i  distribució dels aliments i ajuden a menjar a qui no es val per si mateix. Han de tenir molta paciència, ja que no poden deixar ningú amb el plat buit, en cap dels tres àpats que es fan al dia.

• Servei sanitari

És l’equip format per infermers, metges, farmacèutics, fisio-terapeutes o altres professions sanitàries, que son imprescindibles per prendre bona cura de les persones que acompanyen.

• Servei de gestió material

Tot i la seva discreció, són imprescindibles. Sempre atents per tal que a les sales hi hagi guants i material de cura, que a les litúrgies hi hagi la sonorització i el material que calgui. Procuren que tot estigui a punt i son molt puntuals.

• Servei 092 (mobilització)

És l’equip que donen suport i fan la major part dels acompanyaments de les persones malaltes i/o discapacitades que participen als pelegrinatges, assegurant que els carros i les mantes siguin al seu lloc per les sortides, que tothom estigui preparat per sortir a l’hora, etc. en totes les activitats que realitzen a Lourdes.

• Servei d’animació

És un equip jove i dinàmic que els encanta animar a tothom amb cançons, guitarres, i tambors. Un dels moments més especials a Lourdes és quan canten el bon dia i el bona nit a cada sala de persones malaltes i/o discapacitades que acompanyen.

• Servei piscines

És un equip especial que enviem a ajudar a l’Hospitalité NDL, l’entitat que s’encarrega d’organitzar les piscines de Lourdes, per a aconseguir que tothom que vagi al Santuari i vulgui, es pugui “banyar” amb l’aigua de Lourdes.

• Servei Litúrgic

És l’equip d’hospitalaris i seminaristes que ajuden els sacerdots en totes les litúrgies, creant dinàmiques que segueixin el lema de l’any del Santuari, buscant voluntaris per participar a les misses, etc.

• Servei de recolzament al malalt o als pelegrins

És un equip d’hospitalaris que fan el recolzament anímic i espiritual a les persones malaltes i/o discapacitades que viatgen soles o que volen companyia, fent una escolta activa i vital.