Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

S’obre la causa de la beata Carmen del Niño Jesús González

El presumpte miracle de la fundadora de les Germanes dels Sagrats Cors explicaria com una nena que en vida fetal va patir risc mortal, avui es troba en perfecte estat

Aquest 15 gener ha tingut lloc l’acte d’obertura del procés diocesà sobre un presumpte miracle atribuït a la intercessió de la beata Madre Carmen del Niño Jesús González Ramos, fundadora de les Germanes dels Sagrats Cors sota la presidència del cardenal arquebisbe de Barcelona Joan Josep Omella.

Va ser el 1899 quan un grup de devots a la Madre Carmen va començar a recollir testimonis sobre la seva vida, amb el propòsit d’exemplificar les seves virtuts, la seva fama i els miracles obtinguts per intercessió seva. El 2006, amb totes les dades obtingudes i analitzades, el papa Benet XVI va signar i promulgar el decret de Beatificació de la Madre Carmen del Niño Jesús. Ara, cent anys després des de l’inici, s’ha fet aquest nou pas al Palau de l’Arquebisbat de Barcelona, amb la presència d’una seixantena de religioses de la Congregació dels Sagrats Cors, un grup de Caputxins i els familiars de la Madre Carmen.

El presumpte miracle de la Laura

L’acte es va iniciar a la sala noble dels Palau entonant el cant del Veni Creator, invocant l’Esperit Sant. El cardenal presidia acompanyat dels membres del Tribunal diocesà; la superiora general de la Congregació, Immaculada Ríos Dominguez, i la postuladora de la causa de canonització de la Mare Carme, Maria dels Àngels Maeso Escudero. Entre el grup dels familiars, destacava la presència de dues nenes bessones, una de les quals, Laura, va rebre la guarició presumptament miraculosa.

Segons va explicar la postuladora de la causa, Maria dels Àngels Maeso Escudero, la Laura en la vida fetal va patir problemes que comportaven un risc mortal. Malgrat les recomanacions dels metges, els pares van seguir endavant amb la vida de la seva filla. Tant la nena com la seva germana bessona van néixer abans de temps. Però la nena, contra tot pronòstic, havia superat una profunda alteració cerebral diagnosticada en la seva etapa fetal. “Avui es troba perfectament i sense la més mínima seqüela”. Des del seu naixement, s’ha continuat l’oració a Déu a través de la intercessió de la Mare Carme del Nen Jesús, una relíquia de la qual l’ha acompanyat des del bressol”, va dir la postuladora.

Objectius de la Congregació

Després de la intervenció de la postuladora que va anunciar també els testimonis que declararan durant el procés, la superiora general de la congregació, va presentar la vida de la Mare Carme i les seves fundacions a Catalunya iniciades l’any 1887, tres anys després de la primera fundació a Antequera (Andalucia). La superiora va assegurar que “l’educació dels infants i dels joves i l’assistència dels malalts, ancians i necessitats són els objectius de la congregació” i la necessitat de “no apagar l’Esperit, segell de Sant Francesc d’Assís, amb el que ha impregnat tota la seva obra”.

“La nostra meta és la santedat!”

El cardenal Omella va cloure l’acte mostrant la figura de Madre Carmen més propera, explicant com, un dia de Nadal, quan les Germanes dels Sagrats Cors s’asseien a dinar tenint només pa, formatge i una pesseta, va arribar una nena demanant caritat per ella i la seva mare. “La Madre Carmen del Niño Jesús va donar-li tot allò que tenien, dient-los a les germanes de la congregació: “Mai desconfieu de la caritat, i doneu-ho tot”. Aquell mateix dia – continuava explicant l’arquebisbe- les germanes van rebre un donatiu d’aliments per celebrar el naixement de Jesús”. Amb aquesta història el cardenal arquebisbe va voler recalcar una de les ensenyances de la beata, que “sense cursar res, va esdevenir una gran teòloga”.

“Els miracles sorprenen!, va afirmar Omella, que va destacar que és en els Sants on es manifesta l’Esperit, com Madre Carmen, que “deixant-se portar per aquest esperit, ha posat a les germanes i a tots en el camí del Senyor, donant el seu carisma com a exemple i referent de Déu”. “Això és el que ens va ensenyar aquesta malaguenya – explicava l’arquebisbe- que es va deixar modelar pel Senyor. Després ella ens va ensenyar a caminar amb senzillesa i humilitat”.

“Els sants són un exemple de per on hem d’avançar. La nostra meta és la santedat!”, va cloure el Cardenal.