Pàgina d'inici > Noticies > Mans Unides

Sistach presideix el Centenari de la Coronació Canònica de la Mare de Déu de Queralt

El dissabte va tenir lloc l'Ofici solemne en commemoració dels 100 anys de la Mare de Déu a l'església parroquial de Santa Eulàlia

El dissabte 3 de setembre es complien 100 anys de la Coronació Canònica de la Mare de Déu de Queralt i els berguedans ho van commemorar amb un Ofici solemne, a l’església parroquial de Santa Eulàlia, que va presidir el cardenal Mons. Lluís Martínez Sistach i van concelebrar el bisbe de Solsona, Mons. Xavier Novell; l’arquebisbe d’Urgell, Mons. Joan-Enric Vives; el bisbe emèrit de Solsona, Mons. Jaume Traserra; l’arquebisbe de Tarragona, Mons. Jaume Pujol; el bisbe de Girona, Mons. Francesc Pardo; el bisbe de Vic, Mons. Romà Casanova; l’Abat de Poblet, Octavi Vilà; i el Provincial dels Missioners Claretians de Catalunya, P. Ricard Costa. També hi foren presents més d’una trentena de sacerdots i, de l’àmbit civil, a més d’Autoritats locals, hi va assistir el President de la Generalitat de Catalunya, Carles Puigdemont, i la Presidenta Delegada del Govern, entre d’altres.

El cardenal Sistach, a l’homilia, va fer esment del que representà per a Berga la Coronació Canònica, celebrada el 3 de setembre de 1916 a la mateixa església parroquial on dissabte es festejava el Centenari: “La Madonna s’acostava encara més als berguedans i berguedanes i a tota la Diòcesi solsonina, amb el seu somriure i la seva mà sempre estesa per acollir les peticions dels seus fills i filles i acaronar-los amb el seu afecte maternal“. Va afegir que “La història de la ciutat i de la comarca no es podrà escriure mai sense la presència de la Mare de Déu de Queralt“, ja que les arrels de la devoció berguedana a la Mare de Déu de Queralt “formen part de les nostres arrels cristianes, que han configurat un poble, la nació de Catalunya, i han donat una identitat que ens cal conèixer, valorar i viure-la ben oberts al present i al futur.” Sistach també va remarcar que la vinguda i l’estada de la Mare de Déu de Queralt “ha incidit constantment en la seva vida concreta: personal, familiar, social, institucional, política, etc.” i que “La cultura i la identitat de Catalunya no es poden entendre sense la presència de la fe cristiana, que ha estat inevitablement fecunda i positiva, fins al punt d’haver contribuït decisivament a la configuració de la identitat catalana.

En la celebració hi van participar l’Orfeó Berguedà, la coral i orquestra de l’Escola de música de Berga i la Polifònica de Puig-reig, que van acabar amb l’Himne de la Coronació, en què Ricard Sabata va emocionar a la multitud que omplia el temple parroquial.

Informa: Montserrat Coll, bisbat de Solsona