Sis nous seminaristes s’estrenen en el curs 2019-2020

El Seminari Conciliar de Barcelona inaugura el curs acadèmic com «exemple d’Església universal»

El Seminari Conciliar de Barcelona ha iniciat oficialment el nou curs 2019-2020. Enguany, a més d’un nou formador, Mn. Jordi Domènech, entren 6 nous seminaristes. Tal com han expressat els bisbes durant l’acte inaugural, els nous fitxatges són «un exemple de la pluralitat que ha de ser l’Església d’avui».

La trobada d’inici de curs comptat amb la presència dels seminaristes, dels formadors i del rector Mn. Felip-Juli Rodríguez. Presidint la trobada, destacaven l’arquebisbe de Barcelona el card. Joan Josep Omella, i el bisbe de la diòcesi de Sant Feliu de Llobregat, Mons. Agustí Cortés. També, van assistir els bisbes auxiliars de Barcelona, Mons. Sergi Gordo i Mons. Antoni Vadell.

El seminari, mirall de l’Església

Els bisbes es van congratular de les noves incorporacions al Seminari, totes elles tan diverses i plurals.  «Avui, més que mai es visibilitza que el nostre és un Seminari de l’Església universal. Un Seminari de portes obertes: obertes a Jesucrist i als germans», va dir Omella. En aquest sentit, va insistir en què «com més obertes són les portes, més lluny arribarà el cor»,  com «l’aigua que corre i dóna vida», va afegir.

En la mateixa línia, el bisbe de Sant Feliu va exposar com el seminari és el reflex de l’Església d’avui. «El seminari és un mirall on es reflecteix la vida de l’Església». «Hem de pensar que tots nosaltres som corresponsables del seminari i aquest és la continuïtat del que s’ha viscut», va dir. «Hem de pregar molt! -continuava Cortés-. La pastoral vocacional comença pels pares, la família i les comunitats». Tanmateix, va destacar com «les vocacions no venen dels núvols sinó de la mediació que es fa amb la comunitat eclesial». «Depèn molt d’aquesta relació, el fet de tenir un presbiteri fidel a l’Església», va afegir.

D’altra banda, Cortés va agrair a la diòcesi barcelonina la bona relació amb el Seminari de Barcelona.  «Vinc i em sento com a casa, per la manera com formeu i les decisions que preneu. Compartim les mateixes preocupacions i vull agrair el tracte que rebem Sant Feliu».

«Què vol dir ser un prevere diocesà?»

El rector del Seminari Mn. Felip-Juli Rodríguez va donar la benvinguda als nouvinguts, així com als seminaristes més veterans. En total, seran 40 els seminaristes que «han de viure en fraternitat en aquest camí  cap al sacerdoci», va dir Mn. Felip-Juli Rodríguez.

El rector va destacar la idea que es vol reforçar aquest any: «Què vol dir ser un prevere diocesà?». En aquest sentit, el rector va referir-se als tres punts que destaca el Papa Francesc: la relació amb el bisbe, la relació amb el presbiteri i en tercer lloc, la missió amb el poble de Déu».

«Ser apassionats de Crist»

També, durant el temps de formació, Omella, els va convidar a viure tres punts molt destacats. D’entrada, l’estudi per a preparar-se bé per a la societat. En segon lloc, mantenir una bona convivència amb els altres seminaristes i formadors i, en tercer lloc, no perdre mai la vida espiritual. «Vosaltres, seminaristes nous i vells, si no teniu passió per Crist, la resta sobra. Heu de ser tots per a tots. Apassionats per crist. Hem de portar la gent però abans hi hem d’anar nosaltres», va insistir el cardenal.

La prèvia del curs

Abans de l’acte inaugural, els seminaristes ja feia dies que havien estat convocats al Seminari després de les vacances d’estiu. Del 2 al 4 de setembre van gaudir de les tradicionals convivències de Tartera (Cerdanya), amb recés i excursió per la muntanya inclosos, mentre que la resta de dies, fins al 16 que comencen les classes a les facultats, han combinat la vida de comunitat, les sortides culturals, la pregària, l’esport i, fins i tot, alguns moments d’oci.

20 Setembre, 2019
La trobada de la basílica de la Sagrada Família reforça la cooperació entre els directors de comunicació de grans empreses amb seu a Catalunya i l’Església Arxidiocesana de Barcelona