Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Setmana de formació per a ser un bon catequista

Des d’aquest dilluns i fins el proper 11 de juliol, el Seminari Conciliar de Barcelona organitza la Setmana Catequètica 2014. Es tracta d’una iniciativa que ja té una llarga trajectòria i que implica a les delegacions diocesanes de catequesi de Barcelona, Sant Feliu i Terrassa.

“Es tracta d’una iniciativa que portem realitzant des de l’any 2004. L’objectiu és la formació dels catequistes. Una formació intensiva amb uns cursets que duren 4 dies, amb 10 hores de formació i que està oberta a tothom”, ha explicat el delegat diocesà de catequesi, Mn. Enric Termens.

Inauguració del Cardenal Sistach

La Setmana Catequètica ha estat inaugurada aquest dilluns pel Cardenal Lluís Martínez Sistach, que ha tingut unes paraules d’agraïment per la tasca realitzada per tots els catequistes. “Desitjo agrair-vos, també en nom dels altres dos bisbes de les diòcesis , el treball  tan important i necessari que feu. No sempre en veureu els efectes, però això no només us passa a vosaltres, això també passa als pares, als mestres, als capellans i jo diria que  a tothom”.

Després d’una pregària inicial, que tots els participants han compartit junt amb la presència del Cardenal Sistach, s’han organitzat diferents grups, en els quals s’ha treballat i analitzat diferents vessants com les dinàmiques en la catequesi, educar amb valors, els protagonistes de la Història de la Salvació, i l’art i l’expressió gràfica com a eina de suport en el discurs catequètic.

Jornades fraccionades

Durant aquests quatre dies es realitzaran aquestes mateixes activitats matinals pels mes de 100 catequistes inscrits. També per la tarda es durà a terme un conjunt de cursets que completaran el programa junt amb una visita a la Catedral de Barcelona. En aquest programa es poden comprovar els horaris.

Segons Mn. Termens “hi ha cursets que són més de contingut, i altres més de pedagogia. Són diferents accents que poden ajudar a un catequista en la seva acció catequètica. Des de coses molt pràctiques, fins a cursets que parlen més del contingut a transmetre o d’altres eines que ens poden ajudar a través de l’art, la dansa, elements pedagògics i de dinàmiques”.