Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Seminaristes: viure en el cor la vida diocesana

Comença un nou curs al Seminari Conciliar de Barcelona amb la presència del Cardenal Sistach i el bisbe Agustí Cortés, que van voler conèixer i encoratjar els seus seminaristes en aquesta etapa formativa

Cinc pilars són els que marcaran aquest nou curs del Seminari Conciliar de Barcelona: la lectura, aprofundiment i reflexió de l’encíclica Laudato Si’; el Sínode de Bisbes; la carta pastoral diocesana Sigueu misericordiosos; l’Any Ramon Llull i la JMJ de Cracòvia. Així ho va anunciar Mn. Josep Maria Turull, rector del seminari, en l’inici del curs en què van participar els 31 seminaristes de Barcelona i els de Sant Feliu així com els seus formadors. Aquest any se n’han incorporat sis al curs de propedèutic, tots amb una gran il·lusió per poder aprendre la formació necessària per arribar a ser uns bons sacerdots. A l’acte d’inici de curs van assistir el Cardenal Sistach i el bisbe Cortés.

Integrats entre els companys

Tot i que l’inici de curs oficial va ser aquest dilluns, ja fa dues setmanes que van començar les classes i que, per tant, conviuen plegats tots els seminaristes. Tanmateix, en aquest acte els nouvinguts van presentar-se davant els seus respectius bisbes, que després els van interpel·lar amb unes breus paraules.

El bisbe de Sant Feliu de Llobregat, Mons. Agustí Cortés, va aconsellar els seus seminaristes que portessin al cor el pla pastoral de la seva diòcesi i, tal i com fan els preveres, estiguessin en sintonia amb la diòcesi. “Heu de viure en el cor de la vida diocesana”, els va comentar. Per la seva banda, l’Arquebisbe de Barcelona va recordar-los que siguin misericordiosos com diu el Papa Francesc. També els va advertir que aprofitessin al màxim aquests anys de formació perquè “aquests anys no tornaran” i que alimentessin la seva relació amb Jesús.

Missa comunitària

Seguint l’horari habitual dels seminaristes i finalitzat l’acte, tots es van dirigir a la capella del Seminari per participar de l’eucaristia junts. Presidida pel Cardenal Sistach i concelebrada pel bisbe Cortés, els joves van poder reflexionar sobre el seu pas pel seminari. Abans de la missa, però, es van fer una foto de família per tal d’immortalitzar un moment pel qual hores més tard van brindar en un sopar de germanor.