Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona > Destacat 3

Empat entre els tres seminaris catalans

El tradicional torneig de futbol 7 del Dia del Seminari més igualat que mai a causa de la pluja

19 de març, festa de Sant Josep, patró dels seminaristes és un dia important pels tres seminaris catalans. El Seminari Conciliar de Barcelona, el bisbat de Terrassa i el Seminari Interdiocesà s’han unit un any més per fer el tradicional torneig de futbol al complex esportiu Brafa de Barcelona.

Un torneig molt disputat

La tradicional “Copa de Sant Josep”, un triangular de Futbol 7, ha estat més disputada que mai. Un 4-2, 4-1 i 5-4 han estat els resultats dels 3 partits que han donat una victòria per cada equip. Les inclemències del temps han precipitat el final del torneig. S’ha anul·lat  la possible final entre els dos millors equips. D’aquesta manera s’ha produït un empat triple per acabar celebrant el Dia dels Seminaristes sota cobert.

El Dia dels Seminaristes

Sant Josep va ser el custodi del nen Jesús i el que el va acompanyar en el creixement. És la raó per la qual Sant Josep és el patró del seminari.

Les paraules del rector del Seminari Conciliar de Barcelona, Mn. Josep M. Turull, són el resum més clar pel qual el Dia del Seminari es celebra en aquesta jornada tan marcada. Les celebracions, que van començar el passat 17 de març amb la Vetlla per les Vocacions, van tenir el seu moment culminant amb el torneig de futbol entre els seminaristes de les tres diòcesis catalanes. “Cada any organisme el torneig un seminari diferent” explica Carlos Bosch, seminarista del Seminari de Barcelona. Una jornada que finalitza amb un sopar en comunió i “en acabar el brindis es reparteixen els trofeus de l’equip guanyador, el millor jugador, al fair play, etc.” Ha concretat el seminarista Carlos Pérez.

Els tres seminaris

En total 86 seminaristes en els tres seminaris Barcelona – amb seminaristes de l’arquebisbat de Barcelona i el bisbat de Sant Feliu de Llobregat -, el bisbat de Terrassa i el Seminari Interdiocesà – que aplega a Barcelona la resta de bisbats amb seu a Catalunya: Girona, Tarragona, Lleida, Solsona, Tortosa, Vic i Urgell -. Els tres seminaris reben la seva formació teològica a l’Ateneu Universitari Sant Pacià.

Omella demana acompanyar els joves

En la seva carta dominical, el cardenal Joan Josep Omella ha comunicat que el tema que ocupa aquest curs és l’acompanyament als joves. “Els joves necessiten la nostra disponibilitat, el nostre temps i la nostra atenció” va assegurar l’arquebisbe de Barcelona qui va concloure que “el millor regal que podem fer als joves és escoltar-los sincerament i sense prejudicis”.

Ni el mal temps, ni el posterior empat, han fet perdre el somriure de les cares dels seminaristes en el seu dia.