Pàgina d'inici > Noticies > Càritas

Segons com mirem jutgem o acompanyem

La sessió de formació de Càritas d'aquest mes per voluntari va tenir el tema de l'acompanyament a persones en risc d'exclusió, com a experiència de caminar de puntetes a terra sagrada

, La sessió de formació de Càritas d'aquest mes per a voluntaris va tenir el tema de l'acompanyament a persones en risc d'exclusió, com a experiència de caminar de puntetes en terra sagrada

Eduard Sala Paixau com a responsable de l’àrea social de Càritas diocesana de Barcelona va motivar el sisè curs que s’ofereix des de l’entitat als seus voluntaris. El tema de la sessió va ser l’acompanyament de persones en risc d’exclusió social. Sessió en la qual va compartir la seva experiència com a voluntari i treballador no remunerat amb els exclosos de la societat, marcant la importància de tenir tots els sentits atents a la realitat que ens envolta.

Suport per a la sessió

Per a la ponència es va recolzar en la simbologia d’una motxilla i les coses que hi portem a dins: la cantimplora, la llanterna, l’entrepà, les pedres… Tots tenim la nostra motxilla, i evidentment que aquells que estan en risc d’exclusió també. Per això com a voluntaris, va remarcar l´Eduard, s’ha de respectar sense ser pedres tòxiques, però sobretot hem de potenciar altres qualitats: uns ulls oberts, un bon olfacte per reconèixer on podem fer falta, un gran somriure i el més important: el tenir un cor capaç d’afectar-se amb la realitat dels altres.