Pàgina d'inici > Noticies > Església de Barcelona

Santa Anna, un dia per recordar la generositat dels avis

El bisbe Sebastià Taltavull va presidir una eucaristia d’una festa que se celebra per primer cop a la diòcesi de Barcelona

La diòcesi de Barcelona va viure per primera vegada la festa dels avis. Va ser amb motiu de Santa Anna, àvia de Jesús, que juntament amb Sant Joaquim, representen una tradició que ve de molts anys enrere.

La tradició de Santa Anna, juntament amb Sant Joaquim, avis de Jesús, ve d’una tradició antiquíssima. Ja sortien en els apòcrifs, però no en els evangelis. Santa Anna, dintre de l’església, ha estat assumida com a tradició dels avis, que tenen avui dia un rol molt especial per fer créixer els nens en edat, saviesa i gràcia”, va il·lustrà el pare claretià, Ignasi Ricart.

La jornada es va viure a Santa Anna. En aquesta parròquia de mitjans del SXII va tenir lloc una eucaristia que cada vegada se celebra a més llocs i que va comptar amb la presència del bisbe Sebastià Taltavull.

“Dins el Consell Parroquial, Mn. Peio va comentar que arreu del món s’està començant a fer aquesta eucaristia en agraïment als avis de cara a la societat i de cara a l’església i com a grans transmissors de fe. Vam començar a treballar per tal que durant aquest any es pogués portar a la diòcesi de Barcelona aquesta celebració”, apunta el membre del Consell Parroquial de Santa Anna, Manuel Zamora.

Amb balls sudamericans, concretament de 4 països que van amenitzar la festa, es va donar pas a una ofrena floral a la figura de Santa Anna, que ha estat remodelada per Josep Ricart, i que va ser col·locada al centre del claustre perquè els assistents i devots l’adornessin de flors.

Homilia del bisbe Sebastià

Seguidament es va celebrar la missa pels avis. Acompanyada pel Cor de Veus de Santa Anna, va ser una eucaristia entranyable que va tenir unes  paraules en la homilia del bisbe auxiliar de Barcelona centrades en el compartir, i els valors de generositat i de donar als altres que representen els avis en temps de crisi econòmica.

“Avui que celebrem el dia de Santa Anna, dia dels avis, jo pensava que vosaltres teniu molta experiència a l’hora de repartir, a l’hora de donar”. Actualment, degut a les dificultats per trobar feina, molts avis s’erigeixen com a pal de peller de moltes famílies. “Quants avis veient la situació dels seus fills a l’atur, dels seus néts, han sabut fer-se càrrec de la seva situació i han ofert una solució immediata?, uns avis que han treballat durant molts i ara s’han de reconvertir en generositat de cara als demés”.

El bisbe auxiliar de Barcelona va posar èmfasi durant tota la homilia en aquest valor de generositat, en un compartir que moltes vegades, degut al sistema econòmic que tenim, crea unes injustícies i uns desequilibris preocupants.

Després d’aquest potent missatge, tots els feligresos van gaudir d’un concert de Gospel. Amb cants i alegria es va tancar una jornada matinal que va tenir continuació a la tarda amb una missa concelebrada amb la coral Schola Cantorum de Barcelona i un Concert a càrrec del guitarrista Robert Majure, que va servir per homenatjar una figura imprescindibles en les nostres vides: la dels avis.