Santa Anna, l’hospital al carrer

L’Hospital del Sagrat Cor s’estableix a la parròquia dos dies al trimestre per atendre les necessitats bàsiques dels sense sostre

Podologia, salut mental, odontologia, dermatologia, oftalmologia, ginecologia, medecina interna i infermeria. Set especialitats que s’han posat a l’abast al claustre de la parròquia de Santa Anna. Una vegada al trimestre l’Hospital Universitari Sagrat Cor s’estableix a la parròquia barcelonina per convertir-se en un hospital al carrer. El projecte consisteix a oferir els serveis mèdics necessaris a les persones que viuen als carrers de Barcelona.

Beca Carles Capdevila

Aquest mes de juny, la iniciativa ha estat guanyadora de la segona edició de la beca Carles Capdevila, amb un premi de 20.000 €. Una ajuda que motiva a seguir convertint la parròquia en un hospital a peu de carrer. D’entre els 63 projectes presentats, ha estat l’hospital de carrer el qui s’ha endut, finalment, l’ajuda. “Ens trobem davant una Església convertida en hospital” explicava Mn. Peio, rector de santa Anna.

El funcionament

Una vegada els usuaris de l’hospital de carrer arriben al claustre de Santa Anna primerament passen per un servei mèdic que els derivarà posteriorment a l’especialitat que més necessitin. Aquest lloc s’anomena Punt d’Història; aquí es farà l’historial clínic del pacient de manera informatitzada per, així, poder-se recuperar fàcilment. Un cop han acabat aquest primer pas aniran encaminats als diferents departaments.

Aquest hospital improvisat ajuda als sense sostre, no només en l’àmbit sanitari sinó també emocional. A vegades és difícil per als sense sostre, anar al metge. Hi ha moltes causes: La por, la desconfiança o la falta de papers, entre d’altres. Aquest hospital al carrer els ajuda a vèncer aquestes pors amb un tracte cordial i proper. A més, estan en un lloc que consideren casa seva. Van a un lloc on tornen a sentir-se persones.

23 Octubre, 2019
Cafè Youcat obre la temporada amb la Regina Mary, una cristiana que va patir la repressió religiosa a l'Índia hinduista